سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

پیش بینی برداشت ۴۰۰ هزار تن محصول در پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد اردبیل با اشاره به اختصاص ۲۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به زراعت ثانویه در فصل کشت جاری گفت: پیش بینی می شود ۴۰۰ هزار تن محصول از زراعت ثانویه در این شهرستان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ حسن روحی امروز در جلسه توسعه کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: امسال زراعت ثانویه (کشت دوم) به محصولاتی نظیر ذرت دانه ای و علوفه ای، سویا، و برنج اختصاص یافته است.

وی سطح اراضی کشاورزی این شهرستان را65 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان 23 هزار هکتار به کشت و صنعت و دامپروری مغان و 42 هزار هکتار به بخش خصوصی تعلق دارد.

مدیر جهاد کشاورزی پارس آباد با اشاره به تولید سالانه 750 هزار تن محصولات زراعی، باغی و دامی در این شهرستان گفت: این میزان محصول بیش از 550 میلیارد تومان ارزش اقتصادی دارد.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 100 هزار تن غله شامل گندم و جو، 350هزار تن ذرت علوفه ای و یونجه و شبدر، 10هزار تن ذرت و سوروگوم بذری، 50 هزار تن دانه های روغنی از قبیل سویا، کلزا، کنجد و آفتابگردان، 70 هزار تن ذرت دانه ای و 20 هزار تن محصولات باغی در این شهرستان تولید می شود.

روحی افزود: 20 هزار تن نیز محصولات دامی، 120 هزار تن انواع جالیز نظیر خربزه، هندوانه، گوجه، خیار و 10هزار تن محصولات متفرقه دیگر در اراضی زیر پوشش این شهرستان تولید و به بازار داخلی ارسال می شود.

کشاورزان شهرستان پارس آباد با تولید این رقم محصولات کشاورزی، علاوه بر تولید نیازهای داخلی استان، مازاد محصولات خود را به استان های همجوار صادر می کند/س.

برچسب ها: اردبیل ، برداشت ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.