سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

بودجه عمرانی شهرداری خرم‎آباد 9 درصد بیشتر از قانون در نظر گرفته شده است

شهردار مرکز استان لرستان گفت: بودجه عمرانی شهرداری خرم‎آباد 9 درصد بیشتر از قانون در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  هرمز نصیری صبح امروز در جمع خبرنگاران در خرم‎آباد گفت: میزان درآمدهای شهرداری از محل وصول عوارض برای ارائه خدمات مطلوب به شهروندان کافی نیست و نیاز به مشارکت بیشتر شهروندان برای تامین منابع مالی جدی است.

وی افزود: در شهر خرم‎آباد اقدامات نسبتاً خوبی انجام گرفته است اما معتقدیم که این اقدامات کافی نیست و باید بیش از این‌ها تلاش کنیم.

شهردار مرکز استان لرستان برخی مشکلات اقتصادی کشور را در روند توسعه خرم‎آباد موثر قلمداد کرد و اظهار داشت: خدمات شهرداری خرم‎آباد در یکسال گذشته در حالی صورت گرفت که اعتبارات اهدایی به حداقل ممکن رسیده بود و می‎توان گفت که تمام بودجه و هزینه‎های شهرداری از درآمدهای کوششی آن تامین شده است.

نصیری با بیان این‌که برخلاف تصور برخی افراد که شهرداری بودجه‎ای در اختیار دارد، اظهار داشت: شهرداری خودگردان است و به صورت مدیریت درآمد و هزینه اداره می‎شود و هرآنچه که از طرف شهروندان به حساب شهرداری واریز می‎شود، تحت عناوین عوارض، جرایم و سایر پرداخت‎ها برابر با ماده 68 قانون شهرداری‎ها باید 40 درصد در بخش عمرانی و 60 درصد در بخش جاری هزینه شود.

شهردار خرم‎آباد افزود: انجام پروژه‎های عمرانی و حجم آن‌ها بستگی به میزان وصولی و تحقق بودجه شهرداری که از طریق مردم وصول می‎شود، دارد و هرچه مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض متعلقه بیشتر باشد یقیناً شاهد تحولات عظیم عمرانی هستیم.

نصیری خاطرنشان کرد: علی رغم ماده 68 قانون شهرداری‎ها، بودجه پیش‌بینی شده و مصوب سال‌جاری 49 درصد جهت بخش عمرانی، یعنی 9 درصد هم بیشتر از قانون و 51 درصد جهت بخش جاری در نظر گرفته شده است که با این اقدام یقیناً تحولات عمرانی بیشتری را در سال‌جاری شاهد هستیم./ج1

برچسب ها: شهرداری ، پروژه ، تحولات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.