سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

کشت زعفران در خلخال ترویج می شود

فرماندار خلخال گفت: کاشت و پرورش گل زعفران در مناطق مختلف این شهرستان ترویج می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / هوشنگ محمدی امروز در آیین گرامیداشت آغاز هفته مهارت فنی و کار آفرینی در خلخال افزود: برنامه ریزی و نظارت برای کاشت و پرورش زعفران در سطح 40 هکتار در مناطق مختلف شهرستان خلخال انجام شده است.

وی گفت: دو هزار هکتار پیاز زعفران تهیه و وارد خلخال شده و در چند روز آینده کار عملیان کاشت زعفران در خلخال آغاز خواهد شد.

محمدی افزود: در سال های گذشته مزارع آزمایشی زعفران نتایج خوبی داشته و زعفران به عمل آمده در خلخال با توجه به شریط آب و هوایی موجود بسیار مرغوب بوده است.
فرماندار خلخال گفت: انتظار می رود با توجه و توسعه و ترویج این گل گران قیمت در سطح کشاورزان منطقه شاهد رونق اقتصادی پرورش دهندگان این گل و کشاورزان در آینده نزدیک باشیم.

وی با بیان این که آموزش های مهارت فنی و حرفه ای تاثیر مستقیمی در اشتغال افراد بیکار شهرستان دارد خواستار برگزاری دوره های آموزشی مناسب با بازار کار خلخال در مرکز آموزشی فنی و حرفه ای شهرستان شد.

محمدی در ادامه اظهار کرد: تعهد امسال شهرستان خلخال در بخش اشتغال افراد در عرصه های مختلف سه هزار و 140 نفر است و مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خلخال میزان پذیرش کار آموزان دوره های آموزشی خود را با تعداد این تعهد باید متناسب کند/س.

برچسب ها: خلخال ، ترویج ، کشت ، زعفران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.