سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نگهداری گل زعفران تحت اتمسفر تغییر یافته در خراسان رضوي

رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي خراسان رضوي از در دست اجرا بودن پروژه نگهداری گل زعفران تحت اتمسفر تغییر یافته در اين مركز خبر داد .


مهدي كريمي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد اظهار داشت : محققین صنایع غذایی بخش تحقیقات فنی و مهندسی کشاورزی برای اولین بار زمان نگهداری گل زعفران را با استفاده از تکنیک بسته بندی تحت اتمسفر تغییر یافته تا 15 روز افزایش دادند.

وي افزود : در این روش بسته بندی با تغییر ترکیب گازهای تنفسی، فعالیتهای حیاتی گیاه به حداقل رسیده، پژمردگی و تخریب کیفیت گل به تاخیرمی افتد.

وي اضافه كرد : نتيجه تحقيقات نشان مي دهد نمونه های گل از نظر راندمان استحصال زعفران، خواص فیزیکی مانند افت وزنی، درصد پژمردگی، طول و قطر کلاله و خواص شیمیایی مانند درصد رطوبت، مقدار کروسین، سافرانال و پیکروکروسین، در شرایط مطلوب و مانند گلهای تازه برداشت شده بودند.

رئيس مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي خراسان رضوي توضيح داد : اين طرح با هدف افزایش زمان ماندگاری و حفظ خصوصیات کیفی و فیزیکی گل زعفران و ایجاد زمینه جدید در صادرات گل زعفران به صورت شاخه بریده در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اجرا شده است

وي ياد آور شد : ادامه این طرح در مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی در دست اجرا است./س


برچسب ها: زعفران ، مرکز ، اتمسفر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.