سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان روزنامه "تايم" لندن ؛

تعامل با ايران به نفع دولت آمريکا خواهد بود

"ماسيمو کالابرسي" تحليلگر روزنامه "تايم" در مقاله جديدي که پيرامون چشم انداز روابط ايران و آمريکا منتشر کرده است اذعان مي کند که اينک توپ در زمين امريکا قرار دارد و آمريکايي ها مي بايستي از فرصت ايجاد شده براي مذاکره با ايران استفاده نمايند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تايم، نويسنده روزنامه "تايم" چاپ لندن با اشاره به پيروزي "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان در انتخابات رياست جمهوري اخير مي افزايد "اوباما در دور دوم ریاست جمهوري خود از احتمال حمله نظامي عليه ايران سخن گفته بود اين در حاليست که ايران همواره بر ماهيت برنامه "صلح آميز" هسته اي خود تاکيد کرده است. روحاني در انتخابات رياست جمهوري اخير ايران با 50.7 درصد آرا و در کمال شگفتي پيروز شد. بر اساس رویکرد وی  واضح است که روحاني خواستار ايجاد تغييراتي در روند ديپلماتيک ايران با کشورهاي غربي است. در اين ميان "زبيگنيو برژينسکي" از مشاوران امنيتي پيشين دولت آمريکا و عده اي ديگر از نمايندگان دموکرات آمريکايي به دولت اوباما توصيه کرده اند که حداکثر تا پاييز امسال از طريق سفر احتمالي رييس جمهور منتخب ايران به نيويورک براي شرکت در نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد استفاده کرده و براي گشايش راهی برای مذاکره دوجانبه ميان دو کشور تلاش نمايد. اين عده از تحليلگران به دولت اوباما توصيه مي کنند که اقداماتي را انجام دهد که نشان دهد آمريکا خواستار بهبود روابط با ايران است." 
نويسنده مقاله در ادامه با اذعان به اينکه توپ اينک در زمين آمريکا قرار دارد مي افزايد "در صورتيکه آمريکا بخواهد توپ را به زمين ايران بيندازد ايران متقابلا واکنش نشان خواهد داد. براي مثال "عباس عراقچي" سخنگوي وزارت امور خارجه ايران روز يکشنبه در پاسخ به اين پرسش خبرنگار که چه نمايندگاني از چه کشورهايي براي شرکت در مراسم تحليف رييس جمهور منتخب ايران دعوت شده اند اظهار داشت که مقامات همه کشورها به جز آمریکا و رژیم صهیونیستی دعوت شده اند." 
تحليلگر روزنامه "تايم" در پايان با توصيه به دولت اوباما براي استفاده صحيح از فرصت ايجاد شده به منظور  مذاکره با کشورمان مي افزايد "مسئله اصلي آنست که اوباما چگونه مي بايستي به فرصت پيش آمده واکنش نشان دهد. مذاکره با ايران در راستاي منافع دولت آمريکا و سياستگذاري هاي دولت اوباما خواهد بود. اوباما در صورت شکست در مذاکره با ايرانيان بايستي هزينه سنگيني بپردازد." 







برچسب ها: تایم ، لندن ، آمریکا ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.