سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبيل فهمي:عزل مرسي بهترين راه حل براي جلوگيري از وقوع جنگ داخلي در مصر بود

نبيل فهمي وزير امورخارجه جديد مصر در مقاله اي در روزنامه واشنگتن تايمز عزل محمد مرسي از سمت رياست جمهوري اين كشور را بهترين راه حل براي جلوگيري از وقوع جنگ داخلي در مصر دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"نبيل فهمي" وزير امورخارجه جديد مصر در مقاله اي در روزنامه "واشنگتن تايمز" نوشت:عزل "محمد مرسي" از سمت رياست جمهوري مصر بهترين راه حل با تمامي مقياس خود براي جلوگيري از سوق يافتن مصر به جنگ داخلي بود.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه استبداد طي سال هاي طولاني سياست مصر را تحت تاثير قرار داده افزود:مردم مصر در شرايط كنوني اجازه بازگشت استبداد به اين كشور را نخواهند داد.

وزير امورخارجه جديد مصر در بخش ديگري از مطلب خود با اشاره به اينكه "محمد مرسي" با رد مطالبات، ميليون مصري را روز 30 ژوئن به خيابانها سرازير كرد اضافه كرد:تظاهرات آن روز شايد يكي از بزرگترين تظاهرات ها در تاريخ معاصر مصر بود.

وي همچنين حكومت مصر در زمان "محمد مرسي" را مستبد بر شمرد و اظهار داشت:دولت "مرسي" مصر را به آستانه فروپاشي اقتصادي وامنيتي و همچنين سياسي كشاند.

"فهمي" در ادامه نوشت:بيشترين چالش در شرايط كنوني ضررورت آغاز گفتگوهاي آشتي ملي ومرزبندي هاي آن با اخوان المسلمين است واگر اين جمعيت در راستاي خشونت گرايي وبي ثبات كردن دموكراسي تازه متولد شده مصر بروند بدون شك بزرگترين شكست خورده در اين جريان مي شوند.

"نبيل فهمي" وزير امورخارجه جديد مصر در پايان مقاله خود همچنين نجات اقتصاد اين كشور را از اولويت هاي "حازم الببلاوي" نخست وزير مصر برشمرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: نبیل ، فهمی ، وزیر ، خارجه ، مصر ، ژوئن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.