سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري:

نیازمند مسیر مشخص ترویج علم هستیم

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري گفت : علاوه بر نیاز به اسناد بالا دستی مانند نقشه جامع علمی کشور ،نیازمند مسیر مشخص در ترویج علم با سند ملی فراگیر هستم .

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ دکتر نسرین سلطان خواه ،معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه علم و فناوری که شب گذشته در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار شد با بیان اینکه پيشرفت‌هاي گسترده علمي در كشور از طريق رسانه‌ها منتشر مي‌شود اظهار کرد: رسانه‌ها مي‌توانند جايگاه علمي كشور را به دنيا معرفي كنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز رويكرد رسانه‌هاي كشور در پرداختن و انتشار اخبار مربوط به علم و فناوري با سطح مورد انتظار فاصله دارد افزود: در مواردی رسانه های خارجی و منطقه ای با توجه بیشتر نسبت به رسانه های داخلی به حوزه علم و فناوری کشورمان ، باعث تبلیغات منفی بر علیه کشورمان شده و خلاء حضور اخبار رسانه های داخلی کشور را القا می کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد : با توجه به رشد سالهای اخیر در حوزه علم و فناوری ، توجه به سیاست های ترویج علم اجتناب ناپذیر است .

وی با بیان اینکه ترویج علم بخشی از زنجیزه علم و فناوری در کشور است اظهار کرد: در ترویج علم نمادهای مختلف نقش دارند که یکی از بخش های مهم در این عرصه رسانه ها هستند.

دکتر سلطان خواه در ادامه با تاکید به اینکه در ترویج علم سه عنصر تولید کنندگان علم ، رسانه و مصرف کنندگان اطلاعات نقش ایفا میکنند یادآور شد : خبرنگار امانت دار نیز هست و باید داده ها را طبق خواسته های مصاحبه شونده ارائه نماید که در این عرصه نیازمند آموزش جدی هستیم .

وی تصریح کرد : مهمترین موضوع در ارائه اطلاعات ، انتخاب مطلب است که در کار ژورنالیست علمی موضوع باید دارای اصابت باشد .

معاون علمي و فناوري رييس جمهوري تربيت خبرنگاران علمي را از جمله وظايف مهم خبرگزاري‌ها و نهادهاي ترويج‌كننده علم برشمرد و گفت : يك خبرنگار علمي بايد موضوع‌هاي تخصصي و پيچيده را براي عموم مردم قابل فهم نموده و داده‌ها و اصطلاحات علمي را به زبان ساده توضيح دهد.

وی با اشاره به اینکه يك خبرنگار علمي علاوه بر انتخاب سوژه درست و جذاب، بايد از بزرگ نمايي موضوع‌هاي علمي خودداري نماید ادامه داد : ما علاوه بر اینکه نیازمند اسناد بالا دستی مانند نقشه جامع علمی کشور هستیم نیازمند مسیر مشخص در ترویج علم با سند ملی فراگیر هستم./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.