سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخشش خبرنگاران باشگاه خبرنگاران در جشنواره رسانه علم و فناوری

در نخستين جشنواره رسانه علم و فناوری از خبرنگاران گروه علمي باشگاه خبرنگاران تقدير شد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ "پرویز کرمی" دبیر نخستین جشنواره رسانه علم و فناوری در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه علم و فناوری که شب گذشته در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه انعکاس دستاوردهای علمی و فناوری کشور در رسانه‌ها ، علاوه بر امید آفرینی و ایجاد تحرک بیشتر در سطح جامعه ، موجب افزایش انگیزه فعالان این حوزه خواهد شد گفت : آثار قوی رسانه‌ای در حوزه علم و فناوری ، جریان ساز ، الهام بخش و الگوساز بوده و نیز انعکاس دقیق و عالمانه چالش‌ها و مشکلات منجر به حل آن موانع خواهد شد .

وی با بیان اینکه این جشنواره پس از تصویب شورای معاونین معاونت و معرفی اعضای شورای سیاست گذاری متشکل از نمایندگان معاونت علمی و فناوری ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شازمان صدا و سیما و نمایندگان مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ابتدای سال جاری با اعلام فراخوان فعالیت نخستین دوره خود را به صورت رسمی آغاز کرده است، اظهار داشت: این جشنواره در سه حوزه رسانه‌های دیداری ، شنیداری و مکتوب و در 10 بخش به پذیرس اثار پرداخت که بر اساس آمار 240 اثر از 113 شرکت کننده در بخش رسانه‌های دیداری ، 88 اثر از 53 شرکت کننده در بخش رسانه‌های شنیداری و 435 اثر از 105 شرکت کننده در بخش رسانه مکتوب به ثبت دبیرخانه رسیده است .

دبير نخستين جشنواره رسانه علم و فناوري هدف از برگزاري اين جشنواره را توجه به مباحث علم و فناوري در كشور عنوان و تاكيد كرد: در گام بعدي بايد فرهنگ گسترش گفتمان علمي را در كشور پايه‌گذاري كرد.

وي با بيان اينكه ۷۶۳ اثر از بخش‌هاي ديداري، شنيداري و مكتوب به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد، افزود: از ميان آنها ۱۱۵ اثر براي داوري انتخاب و از ميان آنها نيز ۹ نفر به عنوان نفرات برگزيده معرفي شدند.

پرویز کرمی ادامه داد : ترویج علم و فناوری در جامعه با نگاه زنجیره‌ای به فرایند از ایده تا محصول ، توجه به کار گروهی ، ضریب ندادن به اختراعات کوچک و غیرتجاری، امید افرینی ، توجه به علم نافع و نقش علم  و فناوری در زندگی مردم ، ساده سازی مفاهیم علمی و فناوری برای مخاطب عموم و... از جمله شاخصه‌های محتوایی آثار انتخابی هستند .

در اين جشنواره از يوسف سلامي و رضا نوروزي به دليل ارائه آثار تقدير به عمل آمد و محبوبه دل انگيز نيز به عنوان يكي از كانديداهاي اين جشنواره معرفي شد و از زحمات رئيس باشگاه خبرنگاران نيز تقدير شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جشنواره ، رسانه ، فناوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.