سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بايسته هاي سفره سحري

بهترين سحري براي يک روزه صحيح، خوردن غذاي گرم باحجم متوسط است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،ماه رمضان امسال، آن هم با طولاني بودن روز، بايد از خوردن و آشاميدن خودداري کرد. اما براي پيشگيري از تشنگي، در وعده سحري غذاهايي را نبايد بخوريد.مصرف غذاهاي پر ادويه در وعده سحري موجب افزايش تشنگي در طول روز مي شود.

مدير گروه بهبود تغذيه معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشکي مشهد دراين باره گفت: مصرف مواد غذايي همچون بادمجان، فلفل و ساير ادويه‌ها در هنگام سحر به دليل ايجاد احساس تشنگي بيشتر، براي روزه‌ داران توصيه نمي‌شود.

به گفته زهرا اباصلتي، مصرف ميوه يا آب ميوه تازه هنگام سحر از تشنگي در طول روز جلوگيري مي كند و براي جبران كمبود ميزان آب و املاح بدن در ماه رمضان، مي توان از مقداري سوپ يا آش هنگام افطار استفاده كرد. وي گفت: روزه داران بايد از خوردن غذاهاي شور هنگام سحر خودداري كنند، زيرا تشنگي را در طول روز افزايش مي دهد.

مايعات را مي توان در مدت زمان افطار تا سحر به دفعات مختلف استفاده کرد. در اين صورت هنگام سحر ضرورتي وجود ندارد كه از چند ليوان آب يا از مقدار زيادي چاي براي رفع تشنگي در طول روزه داري استفاده كرد.همچنين توصيه شده در وعده سحري از خوردن غذاهاي چرب و نوشيدن چاي زياد و قهوه به دليل افزايش ادرار و ايجاد تشنگي، خودداري شود.

بهترين سحري براي يک روزه صحيح، خوردن غذاي گرم باحجم متوسط است.بهتر است در وعده سحري از غذاهاي گرم كم چرب و كم شيرين استفاده شود و به منظور پيشگيري از گرسنگي، كربوهيدرات‌هاي پيچيده مانند سيب زميني، نان سبوس دار، جو، برنج، سيب زميني و حبوبات جايگزين كربوهيدرات‌هاي ساده و تصفيه شده شود.

خوردن شيريني، غذاهاي شور و پرچرب سبب تشنگي بيشتر طي روز مي شود. سبزي‌هاي تازه مانند سبزي خوردن و سالاد و همچنين ماست جهت اين وعده توصيه مي‌شود. انواع پلوهاي مخلوط با حبوبات و سبزي‌ها به همراه كمي مرغ، ماهي، گوشت و انواع چلو خورشت‌هاي كم چرب جهت وعده سحري مناسب است./خبرآنلاين


برچسب ها: سحری ، غذا ، باشگاه ، شبانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.