سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحت الشعاع قرار گرفتن اقتصاد مصر بر اثر حوادث سياسي

بحران سیاسی در مصر بحران اقتصادی شدیدی در این کشور به وجود آورده و اوضاع زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  اسکای نیوز عربی؛  آثار حوادث سیاسی و بحران اقتصادی ناشی از آن در قاهره و بخصوص مناطق فقیرنشین که اهالی آن حتی پیش از بحران اقتصادی نیز با کمبود خدمات و امکانات روبرو بودند، قابل مشاهده است.

ابوبکر احمد خبرنگار این شبکه در قاهره در گزارشی در این باره با اشاره به گسترش فقر در بسیاری از شهرهای مصر گفت: مناطق فقیرنشین مصر که تعداد آنها بسیار زیاد است به شدت به انواع کمک های انسانی نیاز دارند. کمک هایی که برای اهالی این مناطق ارسال می شود بسیار کمتر از نیاز آنهاست.

مؤمنه کامل عضو جمعیت هلال احمر مصر گفت: بیشتر نیازهای فوری مردم نیازهای غذایی است و پس از آن نیازهای درمانی و بهداشتی قرار دارد و نیازهای آموزشی در رده بعدی قرار دارد.

در ادامه گزارش آمده است: ممکن است تعهدات امارات، عربستان سعودی و کویت برای دادن کمک هایی در حدود دوازده میلیارد دلار به مصر به رونق اقتصاد این کشور که از زمان انقلاب بیست و پنجم ژانویه دچار مشکل شده است، کمک کند.

در ادامه گزارش آمده است: به گفته کارشناسان، کمک های عربی فقط برای یک سال مصر کافیست و ممکن است این کشور پس از آن باب مذاکرات با صندوق بین المللی پول را بار دیگر بگشاید تا وامی به ارزش چهار میلیارد و هشتصد میلیون دلار دریافت کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.