سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش توليد چاي در کشور/خشکسالي مانع چين سوم چاي مي شود

رئيس اتحاديه چاي کاران کشور با اشاره به کاهش توليد چاي در سال جاري نسبت به ساليان قبل گفت: پيش بيني مي شود امسال به دليل خشکسالي چين سوم نداشته باشيم.

ايرجه هوسمي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران افزود: در چين اول امسال برداشت چاي گرچه از نظر کيفيت برابر با ساليان پيش نبود ولي از نظر کيفيت بسيار بهتر و مرغوب تر بود که علت اين امنر مي تواند مساعد بودن هوا در آن دوره باشد.

وي با بيان اين مطلب که در چين دوم ميزان برداشت برگ سبز نسبت به سال پيش با کاهش 40 درصدي مواجه بوده است ادامه داد: علت  اين موضوع نامساعد بودن هوا و درست انجام نشدن اقدامات به زراعي باغات است.

هوسمي با اشاره به اين که  مقداري از مطالبات چاي کاران در سال 92 پرداخت شده است افزود: مطالبات چين اول نيز هنوز به طور کامل پرداخت نشده است اما مسئولان قول داده اند طي دو روز آينده مطالبات اين دوره چين اول را به طور کامل پرداخت کنند.

وي با بيان اينکه توليد چاي خشک کشور از 68 هزار تن در سال 70 به 20 هزار تن کاهش يافته است خاطرنشان کرد: صنعت چاي به فراموشي سپرده شده و کشاورزان نيز ضعيف شده اند چرا که از جانب هيچ سازماني مورد حمايت نيستند.

هوسمي ادامه داد: اميدوار هستيم دولت جديد براي نجات اين محصول که محصولي استراتژيک است گامي جدي بردارد.

رئيس اتحاديه چاي کاران کشور تاکيد کرد: وزارت جهاد کشاورزي و شوراي عالي اقتصاد به صنعت چاي بها نمي دهند و اين باعث مي شد تا کشاورز باغات چاي را رها کند.

هوسمي با اشاره به بحث خشکسالي و کمبود بارندگي افزود: اگر شرايط به همين صورت باقي بماند و چند باران کافي به باغات نرسد به احتمال زياد امسال چين سوم نخواهيم داشت.

به گفته وي برگ سبز توليد شده در سال جاي حدود 33 هزار تن بوده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اتحادیه ، چای کاران ، چای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.