سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

دستاوردهای علمی کشور عامل ارزش آفرینی نمی‌شود

رئیس پارک علم و فناوری قم با تاکید بر اینکه دستاوردهای مهم پژوهشی و تولید علم توسط برخی قدرت‌های بزرگ استفاده می‌شود، گفت: دستاوردهای علمی کشور عامل ارزش آفرینی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، سید هاشم عارف با بیان اینکه باید مقالات علمی خود را تبدیل دستاوردهای دانش بنیان کنیم اظهار داشت: کشور ما از لحاظ تولید علم در منطقه خاورمیانه رتبه اول را دارد که این رتبه 13 سال جلوتر از چشم انداز علمی ایران بوده است.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر رتبه پانزدهم را در تولید مقالات علمی در جهان کسب کرده ایم گفت: با سرعت خوب فعلی می توانیم تا افق 1404 جز 10 کشور تولید کننده مقالات علمی و پژوهشی باشیم.

استاد دانشگاه قم با بیان اینکه تولید ناخالص ملی در کشور به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد گفت: حدود یک دهم این مبلغ سهم صادرات محصولات دانش بنیان کشور است.

عارف با اشاره به اینکه کالاها و محصولات HI-TECH از ریسک صادراتی بالایی برخوردارند گفت: کلا مشخصه این نوع کالاها صادراتی بودن آنهاست و در کشوری مانند چین کالاهای دانش بنیان و فناوری را فقط به منظور صادرات به کشورهای دیگر تولید می کنند.

عارف با بیان اینکه شهرک تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین مرکز علم و فناوری کشور شناخته می‌شود گفت: رسالت بزرگ پارک‌ها این است که بتوانند با کمک یکدیگر یک شبکه معنادار علم و فناوری در کشور ایجاد کنند که بتوانند دستاوردهای بزرگ علم و فناوری را به بهترین نحو پوشش دهند./س

برچسب ها: قم ، دستاورد ، علمی ، عامل ، ارزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.