سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

برگزاری طرح "بسیج همگام، همگام با کشاورز" در کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، در جمع مدیران اداره جهاد کشاورزی، فرماندهان و مسئولین بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) در شهرکرد، از برگزاری طرح آموزش کشاورزان به صورت علمی خبر داد.

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی، در همایش اقتصاد مقاومتی در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، از برگزاری طرح "بسیج همگام، همگام با کشاورز" در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خبر داد.
وی گفت: جلساتی برای حماسه اقتصادی برگزار شده و راهکارهایی به دست آمده که در اختیار دولت جدید نیز قرار می دهیم تا ان شاء اله به نتیجه برسد.
سردار نقدی افزود: اختلاف فاحش آماری، بین تولید توسط کشاورز و دامدار سنتی و صنعتی و علمی وجود دارد، بعنوان مثال: متوسط برداشت سیب در کشور، 14 و نیم تن در هکتار است، در حالی که باغدار نمونه کشور 172 تن سیب درختی برداشت کرده است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار داشت: متوسط برداشت پسته، 1300 کیلوگرم در هکتار می باشد و به روش علمی 12 تن برداشت می شود.
وی تصریح کرد: در بخش زراعت نیز متوسط برداشت در زمین های کشت آبی، 7/3 تن در هکتار است در حالی که کشاورز و مزرعه دار نمونه کشور  میزان 7/13 تن در سال 91 برداشت نموده است.
سردار نقدی، به نمونه هایی از برداشت محصولات باغی در استان چهارمحال و بختیاری نیز اشاره کرد و گفت: متوسط برداشت بادام در این استان دو تن می باشد, ولی باغداران استان تهران 9 تن برداشت می نمایند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور، از برداشت انار در استان فارس توسط خانم صغری ابراهیمی باغدار نمونه به میزان 105 تن خبر داد و افزود: در استان چهارمحال و بختیاری میزان برداشت انار 7/7 تن در واحد سطح می باشد.
وی، بر لزوم علمی شدن کشاورزی در کشور به ویژه استان چهارمحال و بختیاری تاکید کرد و از دانشجویان و اساتید بخش کشاورزی در بسیج دانشجویان و مهندسین خواست تا در اردوهای سه روزه به مناطق روستایی سفر کنند و آموزش های لازم را به کشاورزان ارائه نمایند.
سردار نقدی گفت: علم، دانش و همت باعث می شود کشاورز نمونه محصول بیشتری برداشت کند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: تبدیل کشاورزی سنتی به صنعتی و علمی باعث افزایش تولید در واحد سطح و سودآوری بالا می شود و آموزش روستائیان یکی از برنامه های سازمان بسیج سازندگی در سال جاری می باشد.
وی، از وجود 9 هزار پایگاه بسیج روستایی در کشور خبر داد و اظهار داشت: بکارگیری تیم های 5 و 10 نفره در کارگروه کشاورزی باعث رونق تولید در این بخش خواهد شد./س
برچسب ها: طرح ، بسیج همگام ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.