سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شرط استجابت دعا / از خداوند بخواهیم امتحانات سخت خود را از ما نگیرد

دبیر شورای عالی حوزه علمیه گفت: هیچ انسانی نباید از خداوند بخواهد که او را آزمایش نکند زیرا این دعایش علاوه بر اینکه مستجاب نخواهد شد با سنت الهی هم در تضاد است و بهتر آن است که از خداوند بخواهیم امتحانات سخت خود را از ما نگیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله رضا استادی ظهر امروز طی سخنانی در مسجد اعظم قم با بیان اینکه امتحانات الهی جزو سنت‌های خداوند هستند اظهار کرد: در این میان همه انسان‌ها حتی پیامبران هم مورد آزمون قرار می‌گیرند.

وی افزود: در یکی از آیات قرآن کریم می‌خوانیم آیا مردم گمان می‌کنند تنها با بیان اینکه ایمان آورده‌ایم رها خواهند شد؟

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه انسان‌ها برای اینکه میزان ایمانشان سنجیده شود مورد امتحان قرار می‌گیرند گفت: هیچ انسانی نباید از خداوند بخواهد که او را آزمایش نکند زیرا این دعایش علاوه بر اینکه مستجاب نخواهد شد با سنت الهی هم در تضاد است و بهتر آن است که از خداوند بخواهیم امتحانات سخت خود را از ما نگیرد.

وی ادامه داد: در حدیثی قدسی خطاب به پیامبر اکرم (ص) آمده است «من تو را به رسالت برگزیدم تا امتحان شوی و دیگران را هم به واسطه تو امتحان کنم».

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: چنانچه شخصی شراب بفروشد و درآمدی کسب کند به دلیل آنکه معامله انجام شده حرام است درآمد هم به او تعلق ندارد؛ ممکن است مانند این مسئله در مورد قرض به دیگران هم به وجود بیاید به این ترتیب که ربا در هنگام قرض دادن شرط شود، حال که اصل این کار اشتباه و حرام بوده و آن مبلغ اضافه از آنِ قرض دهنده نخواهد بود./س

برچسب ها: قم ، شرط ، استجابت ، دعا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.