سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه هم اندیشی اعضای کمیته اطلاع رسانی چهارمین جشنواره علم تا عمل البرز برگزار شد

جلسه هم اندیشی اعضای کمیته اطلاع رسانی چهارمین جشنواره علم تا عمل استان البرز با حضور مدیران روابط عمومی و نمایندگان دستگاهها و موسسات استان در راستای تعامل و همکاری بیشتر برای اطلاع رسانی این جشنواره در موسسات و ادارات برگزار شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران  احمدرضا فیروزی رئیس کمیته اطلاع رسانی جشنواره علم تا عمل استان البرز گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده در زمینه اطلاع رسانی جشنواره ارائه کرد و گفت: این جشنواره از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری دستگاه های استانی در سراسر کشور برگزار می شود که در استان البرز دبیرخانه جشنواره در جهاد دانشگاهی استان راه اندازی شده است.

 وی افزود: اختتامیه این جشنواره ملی به مدت سه روز در نیمه دوم شهریورماه با حضور طرح‌های برگزیده استان‌های سراسر کشور به صورت نمایشگاهی در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار خواهد شد .

فیروزی افزود: جشنواره علم تا عمل مرتبط با ایده ها و طرحهای تحقیقاتی است که قابلیت عملیاتی و تجاری شدن را داشته باشند و این طرحها باید در قالب اشخاص حقوقی ارائه شود.

رئیس کمیته اطلاع رسانی با تأکید بر زمان محدود در اطلاع رسانی به ارائه عملکرد کمیته اطلاع رسانی جشنواره علم تا عمل استان البرز پرداخت و گفت: تولید اخبار جشنواره و ارسال برای تمامی رسانه ها؛ اعم از خبرگزاری ها، مطبوعات، صدا و سیما و برنامه های تولیدی در رادیو دانش و ایران صدا از جمله برنامه هایی است که در این بخش صورت گرفته است.

فیروزی ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده و جهادی رادیو دانش و رادیو البرز در اطلاع رسانی این جشنواره ادامه داد: بهترین همکاری در حوزه اطلاع رسانی با دبیرخانه جشنواره را رادیو البرز و رادیو دانش برعهده داشته اند که در قالب مصاحبه و تیزرهای مختلف رادیویی، برنامه های گوناگونی را طراحی و اجرا کرده اند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری سه جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره علم تا عمل در استان گفت: طی این جلسات به تمامی ادارات و دستگاهها و موسسات علمی استان درباره جشنواره توضیحات کامل ارائه شده است و مسئولیت اطلاع رسانی به موسسات و مراکز زیر مجموع این ادارات به آنان تنفیذ شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان البرز، آماده سازی و طراحی پوستر و بنر را از جمله فعالیتهایی که در حوزه اطلاع رسانی انجام شده است، برشمرد و افزود: با دریافت پوستر از دبیرخانه مرکزی، پوستر به صورت بومی طراحی شده و در اختیار ادارات و موسسات استان برای اطلاع رسانی قرار داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه ادارات به اطلاع رسانی به صورت عمومی اکتفا نکنند، افزود: دستگاه های اجرایی و موسسات علمی می توانند با شناسایی افرادی که دارای طرح ملی هستند به برقراری ارتباط ویژه با این افراد اقدام نمایند و اطلاع رسانی لازم را در این خصوص انجام دهند.

وی در پایان از اعضای حاضر در کمیته اطلاع رسانی درخواست کرد بانکهای اطلاعاتی مرتبط با مخاطبان هدف خود را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار داده و نسبت به ایجاد لینک جشنواره در سایت های خود اقدام کنند.

دکتر مهشید منزوی، رئیس کمیته علمی- اجرایی چهارمین جشنواره علم تا عمل استان البرز نیز در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت جدی شرکتها و موسسات در این جشنواره گفت: با توجه به اینکه اشخاص حقیقی نمی توانند در جشنواره شرکت کنند، شرکتها و موسسات با ارتباط گیری با افرادی که می توانند طرحهای دانش بنیان ارائه دهند، آنها را به ارائه طرح تشویق و ترغیب نمایند.

وی افزود: با توجه به اینکه اشخاص حقیقیِ دارای طرح دانش بنیان برای شرکت در این جشنواره مشتاق هستند و پژوهشگاه ها نیز نمی توانند در این جشنواره شرکت کنند، پیگیر تغییرات در مصوبات دبیرخانه مرکزی هستیم تا افراد علاقمند در این حوزه نیز بتوانند در این جشنواره شرکت کنند.

در ادامه این جلسه، اعضا به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای خود در راستای اطلاع رسانی بیشتر جشنواره در استان البرز پرداختند.
برچسب ها: علم ، هم اندیشی ، جشنواره
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.