سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

برداشت بیش از 140 هزار تن گندم در خراسان شمالی

معاون بهبود و تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت:از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 146 هزار تن گندم آبی و دیم در استان برداشت شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، خداداد عابدی با بیان اينكه در سال زراعي جاري 173 هزار هکتار از کشتزارهای استان گندم کشت شده است،افزود:از این میزان سطح زیر کشت 110 هزار هکتار دیم و 63 هزار هکتار نيز گندم آبی است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم از مزارع استان از حدود یک ماه پیش در شهرستان های مختلف آغاز شده است،اظهارداشت:پیش بینی می شود از این سطح كشتزارهاي گندم آبی و دیم، 320 هزارتن محصول گندم برداشت شود.

وی افزود:از 146 هزار تن گندم برداشت شده 70 هزار تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان از کشاورزان خریداری شده است.

وی همچنین از برداشت 40 هزار تن جو در مدت زمان آغاز برداشت غلات تاکنون در استان خبر داد،گفت:این میزان جواز سطح 35 هزار و 480 هکتار از کشتزارهای جو در استان برداشت شده است.

وی اظهارداشت:سطح زیر كشت جو در كشتزارهای استان ۴۷ هزار هكتار است و پیش بینی می شود از این سطح ۱۰۰ هزار تن محصول جو برداشت شود./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.