سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهارشنبه 2 مرداد؛

موزه بزرگان دین در ارگ آزادی گشایش می یابد

معاون میراث فرهنگی کشور گفت: موزه بزرگان دین چهارشنبه 2مرداد با حضور علما و فقهای سراسر کشور در مجموعه ارگ آزادی تهران آغاز به کار می کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دکتر آتوسا مومنی با اشاره به اینکه هدف از راه اندازی این موزه ادای دین به تلاشها و مجاهدتهای علما و بزرگان دین اسلام در طول تاریخ و تبیین نقش محوری آنها  در تحولات جامعه زمان خود و همچنین  معرفی آنها و آثار باقیمانده از این بزرگان به نسلهای آینده است افزود: در این موزه سردیس ،آثار و زندگی نامه بزرگان دین اسلام در دو ره های مختلف به نمایش گذاشته می شود.
 
معاون میراث فرهنگی در ادامه یاد آور شد: ما در کشور شاهد موزه های تخصصی در موضوعات مختلف هستیم ولی متاسفانه جای موزه بزرگان دین در این میان خالی بود به همین منظور و با تلاشها و پیگیریهای ویژه ریاست محترم سازمان جناب آقای دکتر ملک زاده شاهد محقق شدن این امر هستیم.
 
مومنی خاطر نشان کرد: جایگاه علما و مراجع دین اسلام باید برای نسل های بعدی تبیین شود که با راه اندازی این موزه نسل های حاضر و آینده با یافته های علمی و خدماتی این بزرگان نسبت به دین اسلام  و جامعه آشنا می شوند.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه از کتاب بزرگان دین نیز در حاشیه افتتاح این موزه رونمایی می شود، یادآور شد: کتاب معرفی زندگی، شخصیت و اقدامات بزرگان دین همزمان با افتتاح موزه بزرگان دین توسط علمای حاضر در مراسم رونمایی می شود.
 
معاون میراث فرهنگی کشور راه اندازی موزه بزرگان دین را یکی از ضرورتهای روشنگری مقام شامخ علما و پاسداشت شان این مواریث معنوی دانست و اظهار داشت: افتتاح موزه بزرگان دین در سطح منطقه‌ای یکی دیگر از اهداف پیش روی معاونت میراث فرهنگی کشور است.
 
مومنی با بیان اینکه موزه بزرگان دین در ساختمان مرکزی مجموعه ارگ آزادی افتتاح می شود تاکید کرد:علما،فقها و بزرگان دین مبین اسلام همواره و در فراز و نشیب تاریخ نقش موثری در مسیر اشاعه مذهب و فرهنگ اسلامی ایفا کرده اند و به عنوان طلایه داران انتشار دین اسلام و جهانی شدن آن بسیار تاثیر گذار بوده اند.
 
مومنی با اشاره به دعوت از ائمه جمعه،فقهای عظام، علما و بزرگان دین برای حضور در این مراسم معنوی و ملی گفت:امیدواریم با این اقدام بنیان ارتباطی تنگاتنگ این فرهیختگان با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان متولی حفظ و حراست از ارزشهای تاریخی، ملی و مذهبی، بیش از پیش تقویت شود./ص

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.