سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خبر داد:

تشکیل 134 دانشگاه دخترانه/ افزایش 180 درصدی بودجه آموزش عالی

از سال 84 تا 92 بودجه آموزش عالی کشور بیش از 180 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ علی اکبر متکان، معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم امروز در نشست خبری که در سالن همایش های این وزارت خانه برگزار شد طی سخنرانی گفت: معاونت اداری و مدیریت منابع از 2 بخش پشتیبانی و اداری مالی تشکیل شده بود که در این دولت به یک بخش تبدیل شد چنانچه در این تبدیل آموزشی پژوهشی و فرهنگی سیاست های وزیر و نظام مشخص می شده و تا بسته آماده شود که بتوانیم رشد و توسعه بیشتر در این امر داشته باشیم.

 وی به فعالیت های صورت گرفته در این دولت در خصوص مسائل مالی و اداری وزارت علوم اشاره کرد و افزود: ایجاد پردیس شهدا در دانشگاه های مختلف کشور چنانچه در حال حاضر 22 پردیس افتتاح و 25 پردیس شهدا در حال اتمام است البته  18 پردیس نیز در حال برنامه ریزی و طراحی قرار گرفته است.

متکان تصریح کرد: افزایش تعداد مراکز آموزش عالی در شهرستانهای کشور، ایجاد دانشگاه های دخترانه چنانچه در حال حاضر 134 دانشگاه دخترانه دانشجو می پذیرد و از مهر ماه 92، 4 دانشگاه دخترانه نیز مجوز خود را دریافت و پذیرش دانشجو را آغاز می کنند.

وی در خصوص بودجه آموزش عالی اظهار داشت: تا 2 سال پیش بودجه سنتی بوده است و از 2 سال یعنی ابتدای سال 91 پیش تاکنون این بودجه عملیاتی شده است البته بودجه سال 84، 480 میلیارد تومان سال 88، هزار و 402 میلیارد تومان و سال 92، 3 هزار و 925 میلیارد تومان یعنی از سال 88 تا سال 92 180 درصد رشد داشته ایم همچنین بودجه تملک در سال 88، 448 میلیارد تومان و سال 92، هزار و 170 میلیارد تومان بوده است.

 وی در خصوص ایجاد سازمان دانشجویان اظهار داشت: ایجاد سازمان دانشجویان از سال 79 که این بحث مطرح بوده است در این چند سال شکل گرفته است همچنین مرکز جذب نظارت و ارزشیابی، شبکه زنان دانشمند اسلام، مرکز راهبردی اتحادیه اساتید مسلمان نیز طی این چند سال شکل گرفته است .

وی در ادامه به حمایت از فعالیت ها دانشجویی اشاره کرد و گفت: بحث طرح ولایت در این 4سال با هماهنگی دانشگاه ها شکل گرفته است، همچنین ایجاد سامانه اداری اتوماسیون کشور نیز در وضعیت خوبی قرار گرفته است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.