سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاهره و اسکندريه شاهد برپايي چندين تظاهرات در حمایت از مرسی بود

قاهره و اسکندريه شاهد برپايي چندين تظاهرات در حمايت از رئيس جمهور برکنار شده مصر و اعتراض به کشته شدن شماري از زنان تظاهرکننده بود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، شهرهاي قاهره و اسکندريه در مصر شاهد برپايي چندين تظاهرات در حمايت از محمد مرسي رئيس جمهور برکنار شده مصر بود. شرکت کنندگان در اين تظاهرات خواستار بازگشت مرسي به قدرت شدند و کشته شدن شماري از زنان تظاهرکننده در المنصوره را محکوم کردند. تظاهرکنندگان در اعتراض به کشته شدن اين زنان به سمت وزارت دفاع حرکت کردند. تظاهرات ديگري نيز از ميدان النهضه آغاز شد و به سمت مقر شوراي ملي حقوق بشر حرکت کرد. برخي از تظاهرکنندگان نيز به سمت مقر سفارتخانه هاي خارجي از جمله سفارت آمريکا در قاهره و کنسولگري هاي آمريکا و عربستان سعودي  در اسکندريه حرکت کردند. 
شاهدان اعلام کردند افراد مسلح به سمت تظاهرکنندگان طرفدار مرسي در سوئز تيراندازي کردند. 
عبدالقادر عراضه گزارشگر اين شبکه در گزارشي در اين باره که با پخش تصاويري از تظاهرات زنان حامي مرسي همراه بود گفت: خيابان هاي اصلي در قاهره، الجيزه و اسکندريه شاهد تظاهرات براي حمايت از بازگشت مرسي بود. هزاران تن از زنان تظاهرکننده از ميدان عباسيه در قاهره در اعتراض به کشته شدن يک زن در  المنصوره به سمت مقر وزارت دفاع حرکت کردند که به سبب ممانعت نيروهاي امنيتي و موانعي که نيروهاي ارتش در مسير آنها قرار داده بودند موفق نشدند خود را به ساختمان وزارت دفاع برسانند. 
در ادامه گزارش آمده است: شماري از تظاهرکنندگان نيز به سمت منطقه گاردن سيتي که تعدادي از سفارتخانه هاي خارجي از جمله سفارت آمريکا در آن قرار دارد رفتند و خواستار اخراج سفير آمريکا شدند و آنچه را دخالت آمريکا در برکناري مرسي ناميدند، محکوم کردند. از سوي ديگر هزاران تن از زنان نيز با به راه انداختن تظاهراتي از ميدان نهضت مصر به سمت مقر شوراي ملي حقوق بشر حرکت کردند و خواستار حمايت از تظاهرکنندگان زن و جلوگيري از تعرض به آنها شدند. تظاهرکنندگان گزارشي در اختيار شورا قرار دادند که حاوي عکس ها و تصاويري ويدئويي و اظهارات برخي افراد درباره تعرض به تظاهرکنندگان در مناطق مختلف بود. 
گزارشگر ادامه داد: تظاهرکنندگان طرفدار مرسي در اسکندريه نيز سه تظاهرات عليه آنچه آن را کودتاي نظامي ناميدند به راه انداختند و خواستار بازگشت وي به قدرت شدند. تظاهرکنندگان همچنين کشته شدن شماري از تظاهرکنندگان و مخالفان کودتاي نظامي را محکوم کردند. شماري از تظاهرکنندگان نيز با تجمع در مقابل کتابخانه اسکندريه تصاوير زنان کشته شدن در المنصوره را در ورودي هاي کتابخانه نصب کردند. 







برچسب ها: بین الملل ، تظاهرات ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.