سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

روزه‌داران، افطار را با شیر و خرما آغاز کنند

مسئول درمانگاه امام حسين(ع) نيشابور گفت: روزه‌داران به هنگام افطار تغذیه را با یک ماده غذایی مناسب مثل شیر، خرما، فرنی و چای کم رنگ آغاز کنند و حتما سحری بخورند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، دكتر محمد جليلي افزود: برنامه مصرف میوه در هنگام سحر و سبزیجات(ضدعفونی شده) به‌هنگام افطار را با توجه به گرمای هوا و برای رفع تشنگی رعایت کنند.

وی بیان داشت: غذای سحر و افطاری نباید پرحجم، پرچرب و دیرهضم باشد و از آشامیدن آب سرد در شروع افطار خودداری شود.

مسئول درمانگاه امام حسين(ع) نيشابور ادامه داد: فرد روزه‌دار نباید همراه غذا مایعات و آب زیاد بنوشد چون سبب رقیق شدن شیره گوارشی و دشواری هضم می‌شود.

جلیلی خاطرنشان کرد: زولبیا و بامیه و موارد نامطلوب مشابه که با روغن‌های جوشیده آماده می‌شود و نباید مصرف شود زیرا براي سلامتي ضرر دارد.

وی یادآور شد: مصرف سبزیجات به‌صورت خام و پخته، عدم مصرف چای پررنگ، مصرف غذاهای ملین مثل خورشت آلو و کرفس از غذاهایی هستند که به‌طور کامل پخته نشده و یا در شرایط غیر معمول و خارج از یخچال نگهداری شده است که نباید از آنها استفاده شود.

مسئول درمانگاه امام حسين(ع) نيشابور ادامه داد: افراد روزه‌دار در هنگام صرف غذای افطار و سحر باید آرامش، عدم صحبت کردن، جویدن کامل، فقدان استرس و توجه کامل به صانع و مصنوع را رعایت کنید.

جلیلی اضافه کرد: بلافاصله پس از صرف غذا یا هنگام گرسنگی، مطالعه نکنید و تا حد امکاندعاهای مخصوص خوردن سحری و افطار را با توجه کامل قرائت کنند./س

برچسب ها: افطار ، شیر ، خرما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.