سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

بعضی نمی‌خواهند احکام اسلامی گفته شود / دین تنها برای رفع مشکلات مادی نیست

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه امروز برخی مایل نیستند احکام اسلامی در جامعه مطرح شود گفت: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند برخی حتی از بیان شعارهای اسلامی خجالت می‌کشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی یکشنبه شب در جلسه درس اخلاق خود که در حسینیه امام خمینی(ره) دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر همنشینی با کسانی که صبح و شب به یاد خداوند هستند اظهار کرد: در قرآن آمده است که انسان حتی نباید لحظه‌ای از این گروه از افراد جدا شده و چشم از آنها بردارد.

وی افزود: طرد چنین انسان‌هایی جایز نیست زیرا بر اساس آیات قرآن اگر آنها را از خود دور سازیم مرتکب ظلم و ستم خواهیم شد و جزو ظالمان هستیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه میان انسان‌ها در این جهان از نظر اختصاص نعمت‌های مادی تفاوت‌هایی وجود دارد گفت: این تفاوت‌ها در حقیقت عاملی برای امتحان انسان‌ها هستند ولیکن اثری بر جایگاه معنوی آدمی ندارند و آنچه مهم است تقوا و ایمان افراد خواهد بود.

وی بیان داشت: در صدر اسلام داستان دیگری هم وجود دارد با این مضمون که گروهی برای ارائه درخواستشان نزد پیامبر(ص) آمدند و مطالبه‌شان هم این بود که نمی‌توانند مانند بردگان برای سجده نماز؛ پیشانی بر خاک بسایند به همین دلیل اگر نماز از آنها برداشته شود ایمان آورده و زکات می‌دهند و در جنگ‌ها هم یاری کننده پیامبر خواهند بود.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه امروز هم برخی مایل نیستند احکام اسلامی در جامعه گفته شود تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم در مورد این گروه فرمودند آنها حتی از بیان شعارهای اسلامی خجالت می‌کشند./س

برچسب ها: قم ، احکام ، اسلام ، رفع ، مشکل ، مادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.