سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو ارشد "جبهه نجات مصر "خواستار تحقیق فوری درباره حمله به دفتر العالم شد

عضو ارشد جبهه "نجات" مصر حمله به دفتر شبکه العالم در قاهره را محکوم کرد و تحقیق فوری درباره این موضوع را خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم ، "جورج اسحاق" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه العالم اظهار داشت: دفاتر شبکه های خبری فقط پس از اثبات تخلف باید بسته شوند و قانون باید برای همگان بدون هیچ تبعیضی اجرا شود.
وی با اشاره به بازداشت "احمد السیوفی" مدیر دفتر شبکه العالم در قاهره گفت: بازداشت خبرنگاران و کارکنان شبکه های ماهواره ای بدین صورت پذیرفتنی نیست .
جورج اسحاق خاطرنشان کرد: آزادی ها باید محترم شمرده شود و نباید آزادی بیان را نقض کرد . همه مردم حق دارند که آرای خود را حتی اگر با نظر دیگران تفاوت داشته باشد بیان کنند.جورج اسحاق افزود: برخورد غیرقانونی با شبکه العالم و دیگر شبکه ها باید متوقف شود .
نیروهای وزارت کشور مصر شنبه گذشته با یورش به دفتر شبکه العالم همه تجهیزات و لوازم آن را مصادره کردند.
این در حالیست که طرفهاي مختلف مصري نیز اقدام نيروهاي امنيتي اين کشور در يورش به دفتر شبکه العالم و بستن دفتر اين شبکه در قاهره را محکوم کرده اند. 
محمود حامد يکي از رهبران حزب التجمع مصر به خبرنگار اين شبکه گفت: شبکه العالم همواره عملکرد متوازن و بيطرفانه اي داشته است و نظر هر دو طرف در مصر را پوشش مي دهد. البته من حتي مخالف بستن دفتر شبکه هايي هستم که به صورت يکجانبه خبرها را پخش مي کنند. زيرا پاسخ به اين شبکه ها هم بايد به صورت رسانه اي و نه با اقدام امنيتي باشد.
شوقي داود عضو شوراي اتحاديه وکلاي مصر با محکوم کردن حمله مجدد به دفتر شبکه العالم افزود: ما نگران وضع آزادي بيان در مصر هستيم. بايد به هر شبکه اي احترام گذاشته شود. شبکه العالم ديدگاه هاي ملت مصر را منعکس مي کند.
جمال فهمي روزنامه نگار در روزنامه الاهرام مصر هم گفت: شبکه العالم حق دارد در مصر فعاليت کند و به وظيفه حرفه اي خود در چارچوب قوانين عمل کند. 
محمد جمال عضو اتحاديه خبرنگاران شبکه هاي تلويزيوني در مصر با انتقاد از بسته شدن دفتر شبکه العالم در قاهره خاطر نشان کرد: ما بر لزوم بازگشايي شبکه العالم در قاهره تاکيد داريم و اين مسئله را پيگيري مي کنيم. در غير اينصورت ممکن است ما تجمع هاي اعتراض آميز برگزار کنيم و از پوشش خبرهاي مربوط به دولت مصر خودداري کنيم.
عواد حسن عضو جنبش تمرد هم با همبستگي با شبکه العالم گفت:  ما هر نوع محدوديت آزاديها را محکوم کنيم. به ويژه که شبکه العالم به صورت بيطرفانه عمل مي کرد و واقعيت ها را پوشش مي داد.




برچسب ها: بین الملل ، العالم ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.