سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

شرایط جوی اردبیل برای کاشت درخجه زینتی مناسب نیست

شهردار اردبیل با اشاره به وضعیت فضای سبز مرکز استان گفت: شرایط اقلیمی حاکم بر مناطق اردبیل و در کل شمالغرب کشور برای کاشت و پرورش درختچه زینتی چندان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ صدیف بدری دیروز در جلسه شورای توسعه پارک ها و فضای سبز اردبیل افزود: با این وجود درختچه های زنیتی در گلخانه شهرداری اردبیل تولید می شود و طی یک سال اخیر 22 هزار نوع درختچه زینتی نیز در این گلخانه تولید شده است.

وی با اشاره به افزایش دو برابری تولید گل و گیاه در اردبیل نسبت به پارسال در گلخانه این نهاد خدماتی گفت: طی سال جاری بالغ بر دو میلیون و 200 هزار بوته گل در گلخانه شهرداری تولید و سطح شهر اردبیل کاشته شده است.

شهردار اردبیل مهترین تولیدات مرکز پرورش گل و گیاه زینتی شهرداری اردبیل را انواع مختلف گل های داوودی، اطلسی و آهار عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش کاشت گیاهان پوششی در سطح شهر اردبیل افزود: این گیاهان به دلیل توقعات کم آبی و زیبایی مطلوب تولید و در سطح شهر کاشته شده است.

بدری ادامه داد: علاوه بر این حدود 70 هزار بوته گیاه پوششی برای شهر اردبیل خریداری و 360 هزار و 700 بوته نیز تولید و در مکان های پیش بینی شده کاشته شده است.

وی با بیان اینکه کاشت گل در سطح شهر تا پایان سالجاری تداوم خواهد داشت، از تولید 208 هزار و 500 بوته درختچه در گلخانه شهرداری اردبیل خبر داد/س.

برچسب ها: اردبیل ، کاشت ، درخچه ، زینتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.