سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

فرهنگ و تمدن اصفهان، قربانی "کم آبی‌ها" خواهد شد

عضو هیئت علمی محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: خشکی زاینده رود، قربانگاه فرهنگ و تمدن قدرتمند اصفهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، حسین مرادی،  در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار داشت: یکی از خصوصیات ویژه جهان سومی‌ها، استفاده نادرست از منابع طبیعی خود از جمله "مقوله آب" است.

وی با بیان اینکه ایجاد مصنوعات بشری مانند سد، علاوه بر توهم فراوانی آب، تبدیل منبع به کالا را نیز به دنبال دارد، تصریح کرد: دوری از تفکرات درست و منطقی، خسارات جبران‌ناپذیری را برای استان اصفهان به همراه آورده است.

عضو هیئت علمی محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی، تاکید کرد: نقش حفاظتی زمین‌های کشاورزی برای خاک و جلوگیری از گرد و غبارهای سمی و سرطان‌زای اصفهان، بر هیچ کس پوشیده نیست.

مرادی افزود: وجود ذرات رس‌های رشته‌ای سرطان‌زا، خطرناک‌ترین گرد و غبارهای ایران را برای اصفهان به ارمغان آورده است.

وی ادامه داد: هر یک بوته گیاه، پنج تا 10 برابر ارتفاع و محدوده اطراف خود را از فرسایش‌های بادی حفاظت می‌کند.

عضو هیئت علمی محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: تالاب‌های جهان بیشترین جمعیت بشری را تغذیه می‌کنند.

مرادی تاکید کرد: تالاب‌ها محل کنترل آلودگی‌هاست اما کم آبی‌های فعلی که با "نبود مدیریت‌ها" صورت گرفته، تالاب‌ها را از حد طبعی خود خارج کرده است.

وی تصریح کرد: محیط زیست، کشاورزی، صنعت و تمدن و فرهنگ اصفهانی به ترتیب نخستین تا چهارمین قربانی‌های خشکی زاینده رود هستند.

عضو هیئت علمی محیط زیست دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه مسئولان باید با هماهنگی و تفکر منطقی مشکل آب را برطرف کنند، تاکید کرد: رسانه‌ها نیز خود بستری مناسب برای مبارزه با تصمیم‌گیری‌های نادرست برخی از مسئولان هستند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.