سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بيرجند/

افزایش 4 میلیون تنی حمل کالا و مسافر در خراسان جنوبی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با احتساب طبس به خراسان جنوبی میزان حمل کالا و مسافر به چهار میلیون تن افزایش یافته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ ابراهیم نصری در جمع مسئولان اجرایی اظهار داشت: از سال 69 تاکنون باری که در کشور حمل می‌شده با کامیون بوده است.

وی از صدور بارنامه برای وانت‌‌بارها خبر داد و افزود: این طرح از اول مردادماه امسال اجرا می‌‌شود.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه متقاضیان برای گرفتن کارت هوشمند باید به انجمن صنفی مراجعه کنند، تصریح کرد: پلاک ماشین باید ایرانی باشد.

نصری با بیان اینکه عمر وانت متقاضی کارت هوشمند نباید از 15 سال بیشتر باشد، یادآور شد: همچنین دوره‌های آموزشی نیز برای رانندگان وانت‌بارها گذاشته می‌شود.

وی حداکثر مسافتی که یک وانت می‌تواند برای حمل بار طی کند را 350 کیلومتر دانست و ابراز داشت: برای حمل بار در جاده توسط وانت‌‌ها نیاز به گرفتن بارنامه است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اشاره به پروژه ماهیرود متذکر شد: سایت تجاری این پروژه 90 درصد پیشرفت داشته است.

این مسئول با بیان اینکه در سال گذشته میزان جابجایی کالا و مسافر در استان 2.5 میلیون تن بوده، اضافه کرد: در سال جاری با احتساب طبس میزان کالا‌ها و مسافران جابجا شده 4 میلیون تن افزایش یافته است.

نصری با اشاره به ناوگان مسافربری استان متذکر شد: با احتساب طبس به استان 2 میلیون و 300 هزار نفر با ناوگان عمومی جابه‌جا شده‌اند./ب


برچسب ها: افزایش ، حمل ، کالا ، مسافر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.