سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پايان سال 95 صورت مي گيرد؛

جداسازي شبکه آب خام فضاي سبز و آب شرب در کلانشهر کرج

مديرعامل سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري کرج، از جداسازي شبکه آب خام فضاي سبز و آب شرب تا پايان سال 95 در اين کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ زارع با اعلام اين خبر افزود: منابع آبي مورد نياز براي آبياري فضاي سبز شامل چند دسته است و در حال حاضر 15 درصد از سطوح فضاي سبز از طريق آب شرب شهري مشوب مي شود.
وي با اشاره به همکاري شرکت آبفا براي تامين بخشي از آب مورد نياز براي آبياري فضاهاي سبز و درختان سطح شهر، عنوان کرد: در اين زمينه طبق برنامه ريزي مقرر شده که تا پايان سال 95 شبکه آب خام فضاي سبز از آب شرب شهري مستقل و جداگانه شود.
زارع با بيان اينکه تاکنون قنوات صوفي آباد، ترقي و حاجي آباد احيا و از آب آنها براي آبياري فضاي سبز نقاط مختلف شهر استفاده مي شود، ادامه داد: در اين زمينه چند قنات جديد از جمله در کلاک بالا و نهر دلمبر نيز حضور و از آنها بهره وري مي شود.
وي با اشاره به وجود 25 چاه براي آبياري فضاي سبز موجود در شهر گفت: همچنين حق آبراي از رودخانه کرج براي آبياري فضاي سبز و باغات اين کلانشهر وجود دارد که در مجموع با استفاده از تمامي اين منابع، هم اکنون يک متر مکعب آب در ثانيه قابل استحصال است و براي آبياري فضاي سبز استفاده مي شود.
مديرعامل سازمان پارکها و فضاي سبز شهرداري کرج، با بيان اينکه عرصه هاي جديدالاحداث بايد داراي شبکه توزيع آب خام باشند، اظهار داشت: در حال حاضر در قسمت قابل توجهي از شهر (از ميدان حصارک تا ميدان شهيد سلطاني) شبکه توزيع‌ آب خام وجود دارد که در اين زمينه تمامي بلوارهاي منشعب از اين خط و مسير نيز داراي شبکه آب خام هستند.
زارع در پايان خاطرنشان کرد: اين سياست در راستاي کاهش وابستگي به آب شرب شهري در حوزه آبياري فضاي سبز در پيش گرفته شده است و طبق برنامه ريزي عرصه هاي فضاي سبزي که احداث مي شوند، قطعا بايد داراي شبکه آب خام باشند./ف
برچسب ها: سازمان ، پارک ، کرج
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.