سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

16 كتاب قديمي و پر مخاطب كودك و نوجوان تجديد چاپ مي شود

شانزده عنوان از کتاب‌هاي قديمي، خاطره‌انگيز و پر مخاطب کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان براي چندمين بار تجديد چاپ شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پيرهادي مسئول دفتر پيگيري امور انتشارات کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گفت: کتاب «گربه‌ها و خروس‌ها» ترجمه‌ زنده‌ياد سيروس طاهباز که در سال 1361 منتشر شده بود به مرحله چاپ سيزدهم رسيد.

وي  افزود: تاکنون 263هزار نسخه (254هزار چاپ‌هاي قبل و 9هزار نسخه جديد) از اين کتاب براي گروه سني «ب» منتشر شده است.

پيرهادي ادامه داد: کتاب ديگر مرحوم طاهباز با عنوان «هديه‌اي براي بچه‌هاي کنار شط» نيز با تصويرگري مهدي فدوي سومين بار تجديد چاپ شد و شمارگان آن به 40 هزار نسخه رسيد.

مسئول دفتر پيگيري امور انتشارات کانون پرورش فکري کودکان و نوجوانان گفت: کتاب «ابر اومد باد اومد» سروده‌ افسانه شعبان‌نژاد و تصويرگري سارا ايرواني کتاب ديگري است که به چاپ هفتم رسيد و تاکنون 90هزار نسخه از آن براي گروه سني «الف، ب» منتشر شده است.

پيرهادي افزود: همچنين کتاب «يک سبد سيب لانه‌اي براي دم سياه» نوشته محمدرضا شمس و تصويرگري اميرعلي باروتيان دو قصه کوتاه است که براي گروه سني «الف، ب» چهارمين بار منتشر شد و شمارگان آن به 80 هزار نسخه رسيد.

وي گفت: کتاب «دستمال خال‌خالي» از مجموعه داستان‌هاي حيوانات به نويسندگي و تصويرگري زهره پريرخ ششمين بار به زير چاپ رفت و تاکنون 80 هزار نسخه از آن براي گروه سني «الف، ب» منتشر شده است و شمارگان کتاب «سگي بود، جنگلي بود» سروده‌ي مصطفي رحماندوست و تصويرگري جواد حفيظي نيز در ششمين مرحله‌ي انتشار  به 65 هزار نسخه رسيد.

وي ادامه داد: کتاب آموزشي و تصويري «نقلي 3» به نويسندگي و طراحي مهدي معيني و تصويرگري مهرنوش معصوميان سومين بار با شمارگان 60 هزار نسخه براي گروه سني «الف، ب» منتشر شد و کتاب «زنبور و سيب قرمز» سروده‌ي افسانه شعبان‌نژاد و تصويرگري پرويز محلاتي چهارمين بار چاپ شد و شمارگان آن از 60 هزار نسخه گذشت.

پيرهادي افزود:کتاب هاي «تخم‌مرغ‌ها» از مجموعه با هم بسازيم با طراحي و اجراي حميد ترابلي چهارمين بار با شمارگان 50 هزار، «کلاغه به خونه‌ش نرسيد» سروده‌ي افسانه شعبان‌نژاد و تصويرگري علي خدايي چهارمين بار و با شمارگان 32 هزار، «آي قصه، قصه، قصه 4» از مجموعه داستان‌هاي کوتاه از افسانه‌ها و قصه‌ها نوشته زهره پريرخ  چهارمين بار با شمارگان 30 هزار، «سگي که قار قار مي‌کرد» نوشته فريبا کلهر و تصويرگري راشين خيريه سومين بار با 25هزار نسخه و «بازي با آينه» از مجموعه کتاب‌هاي سرگرمي نوشته ماريون والتر و ترجمه منصور کديور دومين بار با شمارگان 25هزار نسخه از جمله کتاب‌هاي است که به تازگي تجديد چاپ شده اند.

وي گفت: همچنين سه کتاب از مجموعه کتاب‌هاي علمي کانون به نام هاي «دنياي امروز فضا و نجوم» نوشته زوزا وبروا پنجمين بار با شمارگان 45هزار، «مغز و دستگاه اعصاب» نوشته استيو پارکر و ترجمه سيمين معزي‌متين چهارمين بار با شمارگان 40هزار و «جهان امروز سياره زمين» به نويسندگي دوگال ديکسون و ترجمه دکتر محمدرضا غفاري سومين بار با شمارگان 30هزار نسخه منتشر شده اند./ي2
برچسب ها: کتاب ، کانون پرورش ، فکری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ترانه
۲۰:۴۹ ۰۴ آبان ۱۳۹۳
افتزاه بود