سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم افطاري شب گذشته؛

اردوغان: توهين کنندگان به علويان ترکيه "تروريست" اند

"رجب طيب اردوغان" نخست وزير ترکيه با شرکت در يک مراسم افطاري در استانبول شب گذشته ضمن محکوم کردن توهين به علويان ترکيه از سوي جمعي از معترضين اين افراد را جمعي "تروريست" خواند و اظهار داشت که بسياري از آنان بازداشت شده اند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از حريت، اردوغان همچنين ضمن انتقاد از تظاهرکنندگان پارک گزي اظهار داشت که گروهي "تروريستي" در ميان تظاهرکنندگان نفوذ کرده و قصد برهم زدن امنيت ترکيه را دارند.

اردوغان همچنين اظهار داشت که بزودي از پارک گزي ديدار خواهد کرد.

اردوغان همچنين در اين باره افزود "نيروهاي پليس ترکيه اين افراد را شناسايي کرده و بازجويي هاي لازم را در مورد آنان انجام داده اند. آنان از اعضاي گروههاي تروريستي بوده و علويان ترکيه را تهديد به ترور کرده بودند. اين دسته از افراد در سرتاسر ترکيه در حال دسيسه چيني و توطئه هستند." 

اردوغان همچنين عليه زوجي که در مراسم تظاهرات پارک گزي اقدام به برگزاري مراسم ازدواج کرده بودند نيز انتقاداتي را مطرح کرد. اين مراسم در نهايت به درگيري معترضين با نيروهاي پليس ترکيه انجاميد. اردوغان در اين باره افزود "در آن تظاهرات عده اي از افراد با ماسک هاي سياه حضور داشتند آيا براستي لازم بود که در چنين شرايطي مراسم ازدواج صورت گيرد؟!" 

پيشتر گروهي در آنکارا شعارهايي بر ضد اقليت علوي ساکن ترکيه سرداده بودند.

برچسب ها: اردوغان ، ترکیه ، علوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.