سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگام با مسابقات جهانی تکواندو - مکزیک؛

نادریان: با یک باخت بازیکن تخریب نشود/ مدال جهانی خواستن شرایط خاصی می خواهد

دارنده نشان نقره تکواندوی جهان گفت: برد و باخت در هر مسابقه ای وجود دارد و نباید با یک شکست ورزشکار را تخریب کرد.

رضا نادریان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب در مورد عملکرد محمد خمسه در وزن سوم رقابت های جهانی مکزیک افزود: قبل از اعزام خمسه، از مدال طلای او صحبت می شد اما نمی دانستند که مسابقات جهانی با سایر رقابت ها متفاوت است!

عضو تیم ملی تکواندو در وزن سوم در رقابت های جهانی 2011 کره خاطر نشان کرد: با همین کره ای که خمسه 14 بر 3 مقابل وی بازنده شد در دوره قبلی رقابت های جهانی بازی کردم و در حالیکه یک بر صفر جلو بودم با دو ضربه سر در اواخر مسابقه که امتیازی هم نداشت بازنده میدان شدم. آن زمان با این شکست تخریب شدم، اما حالا در مورد باخت با این اختلاف حرفی زده نمی شود چون خودشان زیر سوال می روند.

وی با بیان اینکه خمسه بهترین گزینه برای وزن سوم تیم جهانی بود گفت: قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی کار سختی بود و خمسه هم بازیکن خوبی است که برای تیم جهانی انتخاب شده اما نتیجه گرفتن در مسابقات جهانی به جز خوب بودن شرایط دیگری هم می خواهد متأسفانه فقط مدال آوری دیده می شود در صورتیکه زمان برد و باخت باید از بازیکن حمایت کرد.

وی یادآور شد: در مسابقات جهانی 2011 کره جنوبی پای سکو در بازی پنجم مقابل تکواندو کار کره باختم اما به حدی برخورد بدی با من شد که فکر می کردم در اولین بازی بازنده شده ام و حس کردم در بدترین وضعیت هستم آن زمان فشار روانی بدی را تحمل کردم و به جای پشتیبانی از من تخریبم کردند.

وی ادامه داد: به من گفتند عملکرد بدی داری و دیگر به درد تیم ملی نمی خوری من برای حضور در مسابقات 2012 قهرمانی آسیا حدود 20 مسابقه در انتخابی ها داشتم چون از ابتدا باید وارد گزینش تیم ملی می شدم. در واقع با روحیه من بازی شد.

نادریان در پاسخ به این سوال که اگر به جای خمسه در مسابقات جهانی مکزیک شرکت می کرد مدال آور می شد، تصریح کرد: در این مورد نمی شود با اطمینان صحبت کرد مهم این است که هر تکواندوکاری که اعزام می شود بتواند در شرایط مسابقات جهانی بهترین کارایی را داشته باشد. ما مجید رجبی را هم در این وزن داشتیم که با مصدومیت کنار رفت من هم به همین دلیل اصلاً در انتخابی ها نبودم.

وی افزود: نباید با برد، یک بازیکن را در حدی بزرگ کنیم که هنگام باخت تخریب شود. قبل از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی با در نظر گرفتن شرایط، مربیان دست به انتخاب بازیکنان زدند و این مورد به تفکر من بستگی ندارد. به عنوان مثال علیرضا آزادانی هم که دوره گذشته طلای جهانی را داشت انتخاب نکردند آنها بازیکنانی را انتخاب کردند که بتوانند در مسابقات جهانی مدال آور باشند.

نادریان با بیان اینکه با چند باخت در مسابقات و تخریب روحی شرایط مسابقات انتخابی را نداشته، گفت: مسابقات جهانی همیشه سخت و سنگین است بعد از آن باخت ها دیگر به مسابقات انتخابی فکر نکردم و حس کردم دیگر مثمر ثمر نیستم و با یک مصدومیت جزئی خودم را کنار کشیدم تا بتوانم از لحاظ روحی آماده مسابقات شوم و خوشبختانه با کسب مدال طلا در تورنمنت اندونزی حالا آماده رقابت هستم./مح

برچسب ها: نادریان ، تکواندو ، مکزیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.