سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ماه مبارک رمضان مراقب مغزتان باشید

افراد روزه دار برای داشتن فعالیت مفید مغزی در ماه مبارک رمضان باید رژیم غذایی صحیح حاوی ویتامین ث، گوشت سفید و مواد ریز مغذی استفاده کند.

معصومه صالحی رئیس انجمن آلزایمر در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران بر ضرورت تغذیه صحیح در وعده سحر و افطار ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت: افراد در ماه مبارک رمضان باید از رژیم غذایی حاوی مایعات فراوان به ویژه آب و چای کمرنگ استفاده کنند.

همچنین استفاده از آبمیوه های حاوی ویتامین ث باید در رژیم غذایی افراد روزه دار گنجانده شود چرا که ویتامین ث موجب بهبود عملکرد عروقی و خون سازی به مغز می شود.

وی افزود: به دلیل کاهش مواد معدنی بدن افراد روزه دار باید از سبزیجات و میوه به مقدار فراوان استفاده کرده و در هر وعده سحر و افطار یک سیب با پوست مصرف کنند.

صالحی با بیان اینکه استفاده از رژیم غذایی مدیترانه ای بادی از سوی روزه داران گرفته شود افزود: استفاده از گوشت مفید و ماهی و مواد ریز مغذی به ویژه در وعده سحری نباید فراموش شود.

وی یادآور شد: افراد روزه دار برای داشتن فعالیت مفید مغزی باید از غذاهای مقوی و کم حجم استفاده کرده و در طول روز به اندازه کافی استراحت کنند./ع2
برچسب ها: مغز ، روزه ، رژیم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.