سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

افتتاحیه طرح ولایت دانشجویان سراسر کشور با حضور سردار نقدی در شهرکرد

مراسم افتتاحیه طرح ولایت دانشجویان خواهر سراسر کشور با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) شهرکرد برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا نقدی در جمع صدها دانشجوی دختر شرکت کننده در طرح ولایت دانشجویی که با حضور 1200 دانشجوی دختر از سراسر کشور، به مدت 45 شبانه روز به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، گفت: ساختن یک جامعه الگو، آرزوی بشر است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: آنچه موجب شد کشورها یکی پس از دیگری به اسلام روی آورند، و از شرق آسیا تا میانه اروپا و بخش اعظمی از دنیا را اسلام در برگیرد، تمدن و جامعه الگویی بود که پیامبر اسلام ایجاد کرد.
سردار نقدی گفت: تمدن دو جنبه عمده سخت افزاری و نرم افزاری دارد و آنچه مدینه النبی را الگو کرد، جنبه سخت افزاری نبود.
وی با اشاره به وضعیت کنونی کشور از ابعاد مختلف علمی، اقتصادی و فناوری های روز گفت: قیاس کشور ما قبل از انقلاب و امروز که در رتبه 16 یا هفدهم علمی جهان قرار گرفته ایم کار غلطی است.
سردار نقدی تصریح کرد: امروز از پنجاه و چند کشور، برای تحصیل به ایران می آیند، چهارمین کشور سدساز و مطرح در بحث علم زیست، سلول های بنیادی و فناوری هسته ای هستیم. در تولید سیمان و محصولات پتروشیمی از برترین ها می باشیم اما این چیزها جاذبه مدنظر جامعه الگوی اسلامی نیست.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: شتاب علمی در ایران 11 برابر رشد متوسط علم در دنیاست، اما  گمشده ملت ها، مردم و فطرت انسان ها اینها نیست.
وی افزود: حقیقت و عدالت گمشده اصلی ملت هاست که در پیشرفت های صنعتی و علمی دیده نمی شود. 
 سردار نقدی، جنبه فرهنگ اسلامی، سبک زندگی اسلامی و سبک زندگی مبتنی بر حق و عدل را عنصر نرم افزاری جامعه الگو دانست که می تواند دلها را مجذوب اسلام کند.
وی به بدهی بیش از 16هزار میلیارد دلاری آمریکا و افزایش درگیری و قتل در دانشگاه های این کشور اشاره کرد و اظهار داشت: اینها حرف اصلی شان اقتصاد بود و اکنون، کاپیتالیسم و سوسیالیسم شکست خورده است.
نقدی دانشجویان را نخبگان جامعه دانست و گفت: آسیب شناسی فرهنگی جامعه وظیفه نخبگان است و باید دانشجویان درس های غربی را که اساس و ریشه علمی ندارند به چالش بکشند، زیرا آنها تجربیات فیزیکی را سرمشق مباحث علمی قرار داده اند.
وی اصلاح حوزه اندیشه را اصلی ترین عرصه برای تحقق فرهنگ اسلامی در جامعه عنوان کرد و افزود: فرهنگ از سه عنصر اعتقادات، باورها، ارزش ها، رفتار و آداب و رسوم تشکیل شده که اخلاق به این عناصر افزوده می شود تا به رفتارها جهت دهد.
سردار نقدی، الگوهای نادرست در جامعه و الگوگیری از تمدن غرب در زمینه های مختلف از جمله حجاب، داشتن فرزند، اهمیت یا عدم اهمیت به تربیت فرزندان و فرهنگ خانواده را همانند فاضلابی دانست که از خارج وارد رود زلال فرهنگ کشور ما می شود.
وی نقش دانشجویان در اصلاح فرهنگ جامعه را مهم ارزیابی کرد و برگزاری طرح ولایت را گامی در راستای نهادینه کردن فرهنگ اصیل و ناب اسلامی دانست.
دانشجویان در این مراسم با استقبال از حضور سردار نقدی در جمع خود، خواستار دیدار با مقام معظم ولایت و رهبری شدند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.