سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همگام با مسابقات جهانی تکواندو- مکزیک؛

رستمی: مردانی کار بزرگی کرد/ از نتایج تیم ملی متعجبم!

رستمی، تنها طلایی ایران در مسابقات جهانی تکواندو محسوب می شود که 10 سال قبل در جهانی 2003 "پارتن کرشن" آلمان صاحب مدال طلایی شد که پس از آن هیچ یک از تکواندوکاران ایرانی آن را تکرار نکرده اند.

مرتضی رستمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص عملکرد سجاد مردانی در وزن هشتم تیم جهانی عنوان کرد: کسب مدال نقره مردانی را به او تبریک می گویم و امیدوارم این مدال آوری تداوم داشته باشد. مردانی بازیکن بی تجربه ای نبود که به مسابقات جهانی مکزیک رفت و مدال نقره وی بسيار ارزشمند است.

سنگين وزن سابق تکواندو افزود: این مدال هم برای خود مردانی و هم برای نتیجه گرفتن تیم ملی برای سکو نشینی ارزشمند است.

وی تصریح کرد: در سال هاي اخير مدال آوري در وزن هشتم مقطعی بوده اما امیدوارم این بار این مدال جهاني در رقابت های آینده تداوم داشته باشد.

رستمی با اشاره به عملکرد خوب مردانی در مسابقات جهانی مکزیک بيان داشت: شرایط وزن هشتم با سایر اوزان تکواندو متفاوت است. در فینال مسابقات جهانی 2007 چین بازی را به حریفی از مالی واگذار کردم که از لحاظ جسمانی برتر از من بود.

وی افزود: چون رقابت در وزن آزاد فرق دارد حریفم از لحاظ وزنی و قدی تفاوت زیادی با من داشت. آن باخت دلیل فنی نداشت در واقع من توان غلبه بر این تکواندوکار را نداشتم، مردانی هم در مقابله با حریف گابنی در فینال مکزيک تقریباً شرایط آن زمان من را داشت.

قهرمان سابق تکواندوی جهان در خصوص عملکرد تیم ملی در پیکارهای جهانی این دوره گفت: تعجب کردم، شخصاً باورم نمی شد که بتوانیم چنین نتیجه ای را با این هشت تکواندوکار جدید بگیریم که تا به حال حتی مسابقات جهانی را هم تجربه نکرده بودند. فکر می کنم تیم ملی بتواند نائب قهرمان جهان شود و برای این تیم آرزوی موفقیت دارم./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.