سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامن دریمز نوشت؛

بزرگترین اشتباه نتانیاهو پس از پيروزي "روحاني"

نخست وزیر رژيم صهيونيستي، اخیرا بزرگترین اشتباه سیاسی خود را در قبال ايران مرتکب شد و پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران و پیروزی دکتر حسن روحانی در این انتخابات، هنگامیکه دنیا از شکوه و اقتدار حضور مردم ایران انگشت به دهان مانده بود، اعلام کرد که ایران به خط قرمز بمب(کذایی) نزدیک‌تر می‌شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از کامن دريمز، گویی نتانیاهو نمی‌خواهد بفهمد که دنیا از این ادبیات خصمانه او و حرف‌های بی‌اساس به ستوه آمده است. در برنامه‌ای که از شبکه سی بی اس-تی وی پخش می‌شد نتانیاهو با اهانت به رئیس جمهور منتخب ایران گفت که "رئیس جمهور جدید نیز ایران را به مرز خطرناک(!) می‌رساند اما من صبر نمی‌کنم تا کار از کار بگذرد."

برخلاف عقیده بیشتر کشورهای جهان، آمریکا و همپیمانان اروپایی‌اش به اجبار نتانیاهو تابحال تحریم‌های ناعادلانه‌ای را بر مردم ایران تحمیل کرده‌اند. 

این تحریم‌ها نه تنها باعث تضعیف مردم ایران نشده، بلکه آنان را در پیشبرد اهداف هسته‌ای مصمم تر و مشتاق تر کرده است.

اين گزارش ادامه مي‌دهد: از دلایل ایرانیان برای پافشاری بر برنامه‌های هسته‌ای‌شان این است که اگر اسرائیل با سابقه ی خونین خود در تجاوز به کشورهای همسایه‌اش (مصر، سوریه، لبنان و اردن) میتواند 200 تا 400 سلاح هسته‌ای داشته باشد، چطور ایران که بیش از 200 سال است به کشورهای همسایه خود حمله ای نکرده است، نمی‌تواند برنامه‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خود را توسعه دهد؟

در سال 2009 و بعدها در سال 2012، سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای رژيم صهيونيستي را ملزم به امضای پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کرد. رژي صهيونيستي این پیمان را امضا نکرد، درحالیکه ایران یکی از متعهدین و امضاکنندگان این پیمان است.

رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران، در پی ادامه مذاکرات با آمریکا درخصوص برنامه ی هسته‌ای کشور ایران است. با این حال دکتر روحانی در این راه کاملا طرفدار حقوق و منافع مردم کشورش برای توسعه صلح‌آمیز برنامه‌های هسته‌ای است.

در ادامه اين گزارش آمده است: نتانیاهو، علیرغم اینکه ادعا می‌کند طرفدار صلح است، عملش با ادعاهایش همخوانی ندارد. وی دستور به حملات مرگبار علیه هزاران غیرنظامی غزه را که بسیاری از آنان زنان و کودکان هستند، می‌دهد. وی همچنین دستور به ساخت شهرک‌های اسرائیلی در سرزمین فلسطینیان داده است. اقداماتی که جوامع بین‌المللی صراحتا آنها را محکوم کرده‌اند.

با تغییر رئیس جمهور ایران، نتانیاهو به جای اینکه به دنبال نرمی در روابط باشد، مدام در پی تهدیدات بی اساس و بی نتیجه است.
انتهاي پيام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.