سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوي سابق مرسي:

السيسي پيش از 30 ژوئن تصميم به كودتا گرفته بود/مرسي با بيانيه ارتش موافقت كرد

ياسر علي سخنگوي سابق رياست جمهوري مصر جزئيات جديدي از ساعات پاياني وجود محمد مرسي در راس قدرت اين كشور فاش كرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛"ياسر علي" سخنگوي سابق رياست جمهوري در گفتگو با كانال "احرار25" اين كشور اظهار داشت:"ژنرال السيسي" پيش از برگزاري نشست بين مقامات وزارت كشور و ارتش در خصوص تامين امنيت تظاهرات روز 30 ژوئن مقدمات كودتا عليه دولت "مرسي" را آماده كرده و خواستار عدم دخالت وزارت كشور در اين موضوع شده بود.

وي در ادامه با بيان اينكه مطالباتي كه "السيسي" در بيانيه خلع "مرسي" ارائه داده بود با موافقت رئيس جمهور سابق روبرو شده بود افزود: با اين وجود "السيسي" بر كودتايي كه از قبل مقدمات آن آماده شده بود تاكيد كرد.


"ياسر علي" همچنين درخصوص واكنش "محمد مرسي" به حمله تظاهرات كنندگان به كاخ رياست جمهوري الاتحاديه با گلوله‌هاي مولوتوف اظهار داشت: "محمد مرسي" تصميم گرفته بود كه يك گلوله هم از سوي گارد رياست جمهوري شليك نشود و در اين باره عنوان كرده بود: افراديكه در اين مكان تجمع كردند كودكاني هستند كه از آنها سوءاستفاده شده و به دليل درگيري با دولت به اين مكان انتقال داده شد‌ه‌اند.

سخنگوي سابق رئيس جمهور مخلوع مصر در ادامه با بيان اين جمله مرسي كه گفته بود "تا زمانيكه خون من را به زمين نريزند اوضاع به نقطه اوج نمي‌رسد" افزود: "محمد مرسي" خطاب به من در درخواستي عنوان كرد زمانيكه درگيري‌ها به نقطه اوج خود رسيد تجهيزاتمان را براي مقابله با آشوبگران استفاده كنيد.

وي همچنين گفت: "محمد مرسي" در زمان رياست خود بر مصر بدون هيچ گونه رابطه‌اي با نهادهاي دولتي، فساد و بيكاري به كار خود ادامه مي‌داد، هنگاميكه "مرسي" به فكر پاكسازي رهبران نهادهاي دولتي و نظامي افتاد با هجمه سنگيني با عنوان "اخواني شدن حكومت" روبرو شد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: یاسر ، علی ، السیسی ، مرسی ، خلع ، جمهوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.