سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ممانعت آل خلیفه از برگزاری تظاهرات وتجمعات مردمی در بحرین

گروه ها و نيروهاي ملي و دموکراتيک در بحرين ظلم و ستم رژيم اين کشور عليه مردم و جلوگيري از برگزاري تظاهرات و تجمع و آزادي بيان را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني اللؤلؤه ؛ نيروهاي ملي و دموکراتيک  بحرين همچنين اقدامات ظالمانه رژيم را که اجازه نمي دهد شهروندان به صورت مسالمت آميز حقوق طبيعي و از دست رفته خود را مطالبه کنند، محکوم کردند. نيروهاي ملي و دموکراتيک اين موضع را در پي تصميم مقامات بحريني براي جلوگيري از برگزاري تظاهرات مخالفان که قرار برود روز جمعه برگزار شود اتخاذ کردند. 

در گزارشي در اين باره آمده است: مخالفان بحريني اعلام کردند رژيم از برگزاري هرگونه تظاهرات در منامه پايتخت بحرين جلوگيري مي کند و به طور کامل از هرگونه تظاهرات و تجمع در همه مناطق بحرين جلوگيري مي کند. رژيم بحرين از تظاهراتي که مخالفان ملي بحريني خواستار برگزاري آن در روز جمعه شده بودند جلوگيري کردند و از تجمع شبانه آنها نيز جلوگيري کردند.

مخالفان بحريني جلوگيري از برگزاري تظاهرات را غيرقانوني و خلاف قانون اساسي دانستند و تاکيد کردند اين اقدام نوعي استبداد و بهره برداري از قانون  است. نيروهاي دموکراتيک بحرين نيز اعلام کردند حق تظاهرات و آزادي بيان يک حق انساني است که هيچ حکومتي حق ندارد آن را از مردم بگيرد. آنها هدف رژيم از منع تظاهرات و تجمع را بخشي از تلاش هاي رژيم براي تشديد اقدامات امنيتي عليه مردم و مخالفان دانستند. 

مخالفان بحريني تاکيد کردند مردم بحرين حق دارند از همه حق و حقوق خود استفاده و ديدگاه ها و نظرات خود را بيان کنند. آنها همچنين از جامعه بين المللي خواستند  در برابر تشديد سازمان يافته اقدامات رژيم بحرين عليه مردم موضع مشخصي اتخاذ کنند. مقامات بحرين که برگزاري تظاهرات و اعتراضات مسالمت آميز در کشور را منع کرده بودند به سبب فشارهاي بين المللي ناچار به عقب نشيني از تصميم خود شدند. 

برچسب ها: بحرین ، تجمع ، تظاهرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.