سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرامي فروشان در نطق ميان دستور:

بيماري فراگير MS از نرم جهاني در حال عبور است/ چرا بودجه پژوهشي لازم تخصيص پيدا نمي‌کند

عضو کميسيون اقتصادي مجلس در نطق ميان دستور خود با انتقاد از افزايش چند صددرصدي قيمت دارو در کشور اظهار داشت: افزايش چند صددرصدي داروها در بيماري‌هاي خاص مثل MS و سرطان اين موضوع را ثابت مي‌کند و اساسا بايد اين سوال مطرح شود که چرا براي جلوگيري از بيماري فراگير MS که از نرم جهاني در حال عبور است بودجه پژوهشي لازم تخصيص پيدا نمي‌کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، محسن صرامی فروشانی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز (یک‌شنبه 30 تیر) بهارستان، ضمن تشکر از زحمات 8 ساله دولت احمدی‌نژاد و آرزوی توفیق برای دولت یازدهم گفت: آيا وزیر بهداشت و درمان می‌داند که نبودن داروهای اساسی و گران بودن داروهای موجود باعث شده که مردم با بیماری خود فقط باید مرگ را از خدا طلب کنند و آیا مسئولین بیمه می‌دانند معوقات بیمه‌ای بعد از 8 ماه انگیزه کاری طبابت و تقلب‌های فاحش در انواع رادیوگرافی‌ها و کارهای آزمایشگاهی را باعث می‌شود؟ چرا مسئولین بهداشت و درمان و گمرک کشور با تعامل، داروهای انبارشده در گمرک که در دمای بالاتر از 50 درجه سمی می‌شوند را ترخیص نمی‌کنند.

وی در ادامه افزود: بنده معتقدم کسانی که به امنیت بهداشتی و سلامتی جسمی مردم باشکوه ایران اهمیت نمی‌دهند از هر دشمنی دشمن‌ترند و این خیانت خیانتی فاحش است، نگاه عمیق به افزایش چندصد درصدی قیمت داروها در بیماری‌های خاص این مهم را نشان می‌دهد که چرا برای جلوگیری از بیماری فراگیر MS که از حد متوسط جهانی در حال عبور است بودجه پژوهشی لازم تخصیص پیدا نمی‌کند.

صرامی‌فروشان تصریح کرد: همه می‌دانیم که برخی از مسئولین پایتخت‌نشین که از دیرباز از اقشار ذیل‌نشین جامعه بوده‌اند امروز چه می‌دانند که اتوبوس بدون کولر، نسخ دارویی گران و افزایش قیمت اقلام غذایی به صورت روزافزون و صد مشکل دیگر یعنی چه؟ آیا این مسئولین می‌دانند استحکام پایه‌های میزهای آن‌ها از حضور همین مردم است؟

نماینده مردم خمین شهر در ادامه اظهار داشت: چند سال است که خدمت به مردم در اوقاف شهرستان خمین شهربه سخره گرفته شده، آیا می‌توان با له کردن کرامت کارمندان، توهین به نیروهای روحانی و عدم ارتباطات سالم انسانی توسط مدیریت اوقاف شهرستان سنت حسنه وقف را احیا و ترویج کرد، وقتی اعتراض می‌کنیم و پیگیری می‌کنند می‌گویند شما نماینده‌اید و ما خط قرمز داریم.

صرامی فروشانی ادامه داد: یک روز در مجلس تحقیق و تفحص برای اوقاف کلید خورد، همه را راغب کردند که این تحقیق و تفحص شکل نگیرد و گفتند طاق آسمانی اوقاف ترک برمی‌دارد و ضرر به اسلام و مسلمین مترتب می‌شود ولی امروز که روزهای پایانی مدیریت ضعیف اوقاف کشور است هیچ کس واسط نمی‌شود و یکی از مسئولین ارشد این نهاد پر ارزش می‌گوید اگر به نتیجه‌ای رسیده‌اید تحقیق و تفحص را انجام دهید. سؤال و ابهام اینجاست که چرا در پایان کارتان و برچیده شدن بساط به انزوا کشیدن اوقاف توسط شما و تخلفات آشکار و نهانتان زبان درآورده‌اید.

وی افزود: حال می‌فهمم که آن التماس‌ها برای تثبیت پایه‌های میزهای تخلف و کم‌کاری بوده و نه ضرر به اسلام و مسلمین و اینجاست که باید بگویم مظلوم اسلام، ولی بنده به جد از طریق مراجع قانونی تخلفات اوقاف شهرم را پیگیری می‌کنم و باید ثابت شود وجوهات امامزاده سیدمحمد و پول‌های فروش غبار آن آستانه و تمام امامزاده‌های دیگر شهرستان خمینی‌شهر کجا می‌روند و چگونه خرج می‌شوند، چرا پس از سال‌ها هنوز سرویس‌های بهداشتی و سطوح فرهنگی و رفاهی تمام آستانه‌های مقدس امامزاده‌ها در شهرستان خمینی‌شهر و ورودی امامزاده سیدمحمد در کمترین سطح ممکن است، چرا از اعتقاد مردم به ارزش‌های بالایشان سوءاستفاده می‌کنید، منافع شخصی شما کجا گیر کرده است.

وی در پایان خطاب به حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: آقای حاجی بابایی اجرای طرح 3-3-4 از اصول اصلی طرح تحول بنیادین می‌باشد و ما نیک می‌دانیم ساماندهی این طرح با نیروهای اداری است، حقوق و اضافه کار آن‌ها کمترین است و همین موجب اعتراض دسته جمعی آن‌ها شده، لطفاً رسیدگی و اقدام عاجل صورت گیرد هم چنین لازم می‌دانم دوباره تاکید کنم چرا حقوق بازنشستگان فولاد، ذوب آهن و کارخانه سیمین پس از مدت‌ها پیگیری پرداخت نمی‌شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کمیسیون ، اقتصادی ، مجلس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.