سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

نرخ بيكاري استان چهارمحال و بختیاری پايين تر از ميانگين كشوري

استاندار چهارمحال وبختياري گفت: نرخ بيكاري این استان در سال جاري به پايين تر از ميانگين نرخ بيكاري كشور رسيد.

علي اصغر عنابستاني در نشست شوراي اداري استان چهارمحال و بختياري با تشريح خدمات دولت هاي نهم و دهم در اين استان، گفت: بر اساس آمارهاي مركز آمار ايران، نرخ بيكاري استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۸۴، ۱۱.۷ درصد بود كه اين ميزان بالاتر از ميانگين كشوري آن است.
وي با بيان اينكه نرخ بيكاري در استان چهارمحال و بختياري با وجود افزايش نيروي جوياي شغل در سال ۸۸ به ۱۶.۴ درصد رسيد، تاكيد كرد: در حال حاضر، اين ميزان در استان ۱۰.۸ درصد است و ميانگين كشوري آن، ۱۲.۲ درصد است.
عنابستاني ادامه داد: در دولت هاي نهم و دهم انتخابات دوره هاي دهم و يازدهم رياست جمهوري، سوم و چهارم شوراهاي اسلامي شهر و روستا، هشتم و نهم مجلس شوراي اسلامي و انتخابات خبرگان برگزار شد، افزود: در همه اين انتخابات، رشد مشاركت مردم بيش از دوره هاي گذشته بود و اين مهم، سند افتخاري براي دولت است.
استاندار چهارمحال و بختياري افزود: سازمان هاي مردم نهاد در اين استان از ۲۰۳ مورد در سال ۸۴ به يك هزار و ۱۷۰ مورد در سال ۹۲ افزايش يافت و تعداد نشريات محلي نيز در اين دو دولت، رشد قابل توجهي يافت.
وي از برنامه ريزي طرح هاي راهبردي به عنوان افتخار دولت در هشت سال گذشته ياد كرد و افزود: تهيه و تدوين سند توسعه شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری، تهيه برنامه راهبردي پنجم توسعه این استان، تهيه سند اشتغال براي نخستين بار، تهيه سند راهبردي آب و سند آمايش سرزميني استانچهارمحال و بختیاری از اسناد بالادستي توسعه این استان است كه در دولت احمدي نژاد تهيه شد.
استاندار چهارمحال و بختياري با تشريح روند اجراي مصوبات سفرهاي رئيس جمهور و هيات دولت به این استان، اظهار داشت: در چهار سفر استاني دولت، ۵۰۰ مصوبه به تصويب رسيد كه از اين مجموع، ۸۴ درصد آن اجرايي شده، ۴۹ درصد اقدام كامل و تمام شده، ۳۵ درصد در دست اقدام است، ۱۲ درصد در حال پيگيري و تنها چهار درصد آن نيز به دلايلي كه اجراي مصوبه منتفي شده، اجرايي نشده است.
وي به بيان دستگاه ها و نهادهايي كه در اين دو دولت در استان چهارمحال و بختیاری، تشكيل و راه اندازي شده، اشاره كرد و افزود: مركز رشد واحدهاي فناوري این استان، بنياد ملي نخبگان، پارك علم و فناوري، تالار بورس، منطقه ويژه اقتصادي، نمايندگي سازمان اموال تمليكي، دانشگاه فني حرفه اي و دانشگاه فرهنگيان، نمايندگي دادگاه ويژه روحانيت، مركز خدمات فناوري، سامانه سامد، كانون هماهنگي دانش و صنعت، اداره كل مديريت بحران، اداره كل فناوري و ارتباطات و مركز تحقيقات ماهيان سردابي از اين افتخارات است.
عنابستاني از سد كارون ۴ و نيروگاه يك هزار مگاواتي اين سد، ساخت بزرگترين پل زير قوسي خاورميانه، تونل اول و دوم رخ در مسير شهركرد به اصفهان، بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد، بزرگراه شهركرد به اصفهان، كارخانه ورق گالوانيزه خوردو، كارخانه سيمان شهركرد، بزرگترين واحد توليدي شيرخشك ايران در شهركرد و طرح انتقال آب كوهرنگ به شهركرد به عنوان طرح هاي به سرانجام رسيده دولت هاي نهم و دهم در استان چهارمحال وبختياري ياد كرد.
استاندار چهارمحال وبختياري اجراي سد سورك، گهرو، سد چشمه زنه، اجراي نخستين شهرك تخصصي آب معدني كشور و شروع عمليات اجرايي سد خرسان۳، آغاز عمليات اجرايي پتروشيمي لردگان و پتروشيمي بروجن، اجراي فاز توسعه سيمان شهركرد، انتقال آب سبزكوه به چغاخور و اجراي سد باباحيدر شهرستان فارسان را از افتخارات دولت هاي نهم و دهم و هديه اين دولت ها به مردم استان چهارمحال و بختیاری و نظام جمهوري اسلامي عنوان كرد./ب
برچسب ها: نرخ ، بیکاری ، پایین ، میانگین ، کشوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.