سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خريد و فروش سهام عدالت، ممنوع و باعث لغو امتياز است

مدير عامل اتحاديه کشوري تعاوني هاي سهام عدالت کشور اعلام کرد: سهام عدالت هنوز وارد فرابورس نشده است و هر گونه خريد و فروش آن غير قانوني و ممنوع است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، داريوش پاک بين گفت: اين سهام در آينده متناسب با پرداخت اقساط، آزاد و در فرابورس قابل معامله خواهد شد و ابتدا سهام اقساط دو دهک اول جمعيتي يعني کشاورزان و افراد تحت پوشش نهادهاي حمايتي تمام مي شود و سهام بقيه دهک ها نير متناسب با اقساط پرداخت شده آزاد خواهد شد.

وي افزود : هيچ شرکت تعاوني سهام عدالت خريد و فروش سهام عدالت ندارد و براي افرادي که با روش هاي غيرقانوني اين سهام را خريد و فروش کنند انتقال سهام صورت نخواهد گرفت و موجب لغو امتياز سهام عدالت افراد مي شود.

پاک بين گفت : ارزش سهام عدالت حدود 3 برابر رقم اسمي آن است و توصيه مي کنيم سهامداران عدالت هوشياري خود را حفظ کنند.

مدير عامل اتحاديه کشوري تعاوني هاي سهام عدالت کشور پيش از اين هم گفته است : آمار مشمولان طرح توزيع سهام عدالت قرار است تا 55 ميليون نفر افزايش يابد.

پاک بين افزوده است : سهام عدالت تاکنون در اولويت متعدد از جمله قشرهاي آسيب پذير تحت پوشش کميته امداد امام خميني (ره)‌و سازمان بهزيستي و همچنين ساکنان مناطق روستايي و کارگران ساختماني و کارمندان توزيع شده است.

اين طرح ابتدا شامل هفت دهک جمعيتي معادل 45 ميليون نفر مي شد که اخيرا قرار شده است تا 55 ميليون نفر برسد.

هم اکنون طرح توزيع سهام عدالت کارگران ساختماني در حال اجراست و برنامه جديدي نداريم و حتما در صورت ساماندهي مرحله تکميلي اطلاع رساني مي شود و حدود 8 تا 10 ميليون نفر اضافه خواهند شد.

از بيش از 63 شرکتي که سهام آنها براي طرح سهام عدالت واگذار شده است 34 شرکت در بورس حضور دارد و از بهترين هاي بنگاههاي اقتصادي محسوب مي شود که هلدينگ خليج فارس يکي از اين شرکتهاست.  

ارزش اين سهام متناسب با رشد شاخص هاي بورس افزايش مي يابد و اقساط آنها از طريق سود سهام پرداخت مي شود.

تاکنون بخشي از قيمت سهام از اين طريق پرداخت شده است و پس از تکميل طرح در خصوص حضور اين سهام در بورس يا فرابورس و خريد و فروش آن تصميم گيري خواهد شد.
 
انتهاي پيام/
برچسب ها: بورس ، فرابورس ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.