سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژمان‌فر در نطق ميان‌دستور:

کارآمدي و موفقيت، آنچه که دولت يازدهم از دولت دهم مي‌گيرد

نماينده مشهد و کلات در مجلس در نطق ميان دستور جلسه علني امروز (يک‌شنبه) گفت: در حقيقت آن چه دولت يازدهم از دولت دهم مي‌گيرد کارآمدي و موفقيت است که انتظار مي‌رود به سطح بالاتري ارتقا يابد و از رئيس‌منتخب انتظار داريم که افراد توانمند و بي‌دردسري براي کابينه خود انتخاب نمايند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران؛ نصرالله پژمان‌فر نماينده مشهد و کلات در مجلس در نطق ميان دستور جلسه علني امروز ( يکشنبه 30 تيرماه) ضمن تبريک به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارک رمضان گفت: با اميد به اين که خداوند همه ما را جزو روزه داران واقعي اين ماه قرار دهد قصد دارم از فرصت استفاده کرده و نکاتي را بيان کنم.

وي در مورد اولين مطلب گفت: مهم‌ترين باوري که اسلام برپايه آن شکل گرفته و براساس آن معنا پيدا مي‌کند ولايت است، صاحب اصلي ولايت خداست و بعد از پيامبر و حضرات معصومين در عصر غيبت اين ولايت الهي براي ولي فقيه قرار گرفته و در جاي خود ادله آن چنان آفتاب به اثبات رسيده است.

پژمان‌فر ادامه داد: همان طور که در صلوات شعبانيه آمده عقب افتادن از آن موجب نابودي و جلو افتادن از آن خروج از دين خواهد بود و اين همان معناي اعتدال است.

وي با اشاره به اين مطلب که اعتدال همان امري است که اين روزها بر سر زبان‌ها جاري مي‌شود، بيان کرد: بايد دقت کرد که به بهانه اعتدال سر از مماشات با دشمن و تصاحب و تساهل درنياوريم، اعتدال همان حرکت مطلق و کامل در مسير ولايت فقيه است.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس در بيان نکته دوم اظهار داشت: تجربه انقلاب اسلامي نشان داده در هر لايه مديريتي چنان چه مدير مربوطه از حيث نگاه سياسي و غيره دچار ضعف و انحراف نسبت به خط رهبري باشد توفيق خدمات کمتري پيدا مي‌کند و هزينه‌هاي بي موردي براي کشور و اسلام نيز به بار خواهد آورد.

وي ادامه داد: لذا بر همه اعضاي قوا از جمله رئيس‌جمهور منتخب لازم است ضمن دقت و واقع بيني و توجه به خطوط قرمز تعيين شده از ناحيه رهبري در تمامي عزل و نصب‌ها از جمله تعيين وزرا و هم چنين مديران فرهنگي و هم سويي کامل با رهبري و تسليم کامل در مقابل ايشان را اصلي‌ترين محور قرار داده زيرا در تاريخ انقلاب به اثبات رسيده که انحراف از ولايت نقطه توقف پيشرفت‌ها خواهد بود.

پژمان‌فر در بيان سومين نکته گفت: امام (ره) فرمودند "راه اصلاح يک مملکت فرهنگ آن مملکت است و فرهنگ است که مبدا همه خوشبختي‌ها و بدبختي‌هاي يک مملکت است"  لذا با توجه به اين مسئله دولت مي‌بايست در موضوع فرهنگ تمامي زيرساخت‌هايي که مي‌تواند کشور را به سوي يک تحول عميق فرهنگي سوق دهد مهيا نموده و اميدواريم رئيس‌جمهور منتخب با انتخاب مديران کارآمد و مورد قبول تمامي ارباب فرهنگ از جمله حوزه‌هاي علميه و هماهنگي آنان طوري عمل کند که شاهد رشد فرهنگ اسلامي در جميع جمعات باشيم.

وي ادامه داد: اين امر بايد از اولويت‌هاي اول دولت يازدهم باشد زيرا رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند از هر طرفي حرکت کنيم مي‌بينيم به فرهنگ مي‌رسيم و راه‌ها به فرهنگ تبديل شود لذا براي فرهنگ بايد کاري کرد.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس در بيان نکته چهارم با اشاره به اين مطلب که در مورد سياست‌ خارجي و استکبار ستيزي مي‌بايست صراحت لهجه داشت و دقت نمود مبادا به بهانه‌هاي واهي اين ويژگي بزرگ انقلاب تضعيف گردد، اظهار داشت: رهبر بزرگوار انقلاب در مقابل غده سرطاني رژيم صهيونيستي با صراحت فرمودند ما تلاويو و حيفا را در صورت اين که کوچکترين خطايي از آن‌ها سر بزند با خاک يکسان مي‌کنيم.

وي با اشاره به ديدار هيئت دولت با مقام معظم رهبري اظهار داشت: حاصل ديدار هيئت دولت در چند روز گذشته و رئيس‌جمهور با رهبر معظم انقلاب در حقيقت اخذ کارنامه خوب ايشان با نمره بالا از معظم له بود و تاکيد بر رهبري انقلاب بر عملکرد دولت حتي در قياس با دولت‌هاي قبل اين امتياز را ارتقا بخشيد.

پژمان‌فر ادامه داد: در حقيقت آن چه دولت يازدهم از دولت دهم مي‌گيرد کارآمدي و موفقيت است که انتظار مي‌رود به سطح بالاتري ارتقا يابد و از رئيس‌منتخب انتظار داريم که افراد توانمند و بي‌دردسري براي کابينه خود انتخاب نمايند زيرا وي در اين انتخاب وام دار هيچ حزب و گروهي نيست.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس در بيان ششمين نکته با اشاره به اين مطلب که يکي از وظايف مهم دولت در کنار تامين آسايش براي آحاد مردم تامين آرامش است، گفت: تامين آسايش براي جسم و آرامش براي روح و روان ملت لازم است.

وي ادامه داد: مشهد الرضا به عنوان پايتخت معنوي ايران در سال بيش از هزاران زائر را از داخل و خارج کشور پذيراست و در اين بين بيش از صد ملت از ملل دنيا توفيق تشرف به آستان حضرتش را داشته و دارند اما متاسفانه علي رغم مصوبات تمامي دولت‌ها نسبت به بافت پيراموني حرم مطهر و تامين ديگر نيازهاي زائران اين امر مورد غفلت واقع شده است.

پژمان‌فر در ادامه بيان کرد: تامين محل اقامت مناسب براي تمامي طبقات و زائرين اعم از داخلي و خارجي مسئله‌اي است که عظم ملي و اعتبار ملي را نياز دارد وگرنه ممکن است به دليل سرمايه گذاري بخش خصوصي در بخش‌هاي اقامتي و تجارتي گران‌قيمت که بيشتر رويکرد اقتصادي دارد سهم ديگر طبقات از بين برود.

عضو کميسيون فرهنگي مجلس گفت: آستان قدس رضوي و شهرداري و ديگر مراکز محلي وابسته به اين شهر در بخش خود بيش از هميشه سرمايه گذاري نموده‌اند اما آن چه مسلم است اين است که حل اين مشکل به يک عزم ملي احتياج دارد و انتظار انجام وظايف ملي از اين دستگاه‌ها بي مورد است.

وي ادامه داد: حاشيه نشيني قريب به يک ميليون نفر و روند روبه رشد آن در اطراف مشهد مسئله‌اي است که فقط با مصوبات روي کاغذ حل شدني نيست و عزم جدي در سطح ملي را مي‌طلبد، ما انتظار داريم دولت يازدهم به صورت جدي به آن بپردازد و به اين نکته توجه کند که طرح‌هاي نيمه تمام دولت که اتمام آن بالغ بر 2150 ميليارد تومان تسهيلات احتياج دارد وضعيت اين استان را در حد بدي قرار داده است.

پژمان‌فر گفت: عقب افتادگي خراسان رضوي در تمامي شاخص‌ها نسبت به ديگر استان‌ها عليرغم داشتن 8 درصد مساحت کل کشور نيز به دليل بي‌عدالتي که در تقسيم اعتبارات ملي صورت گرفته بدين صورت که اين استان متاسفانه حتي از شش درصد اعتبارات ملي برخوردار نيست که مي‌بايست اصلاح شود.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اگر چه امروز 70 درصد آب شرب از سد دوستي تامين مي‌شود اما احداث سد سلما در کشور افغانستان که منجر به محدوديت آبريز پشت اين سد شده، پيامدهاي بحراني خطرناکي را براي اهالي اين شهر به همراه خواهد داشت.

انتهاي پيام/
برچسب ها: صحن ، مجلس ، نطق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.