سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ملل دنیا به فراگیری علوم قرآنی مشتاق هستند

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ملل مختلف دنیا به فراگیری علوم دینی و قرآنی اشتیاق نشان می‌دهند.

آیت‌الله عسگر دیرباز در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: همه ملت‌ها در گوشه گوشه دنیا برای یادگیری علوم دینی و قرآنی علاقه نشان می‌دهند، به طوری که در داخل کشورمان از مناطق مختلف دنیا طلبه و دانشجو داریم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به اینکه در حوزه علمیه قم در کنار طلاب ایرانی، طلاب خارجی نیز مشغول تحصیل علوم مختلف هستند، افزود: در این حوزه علمیه دانشجویان از 100 کشور مختلف دنیا با علاقه‌ای وصف‌نشدنی مشغول تحصیل هستند.

وی به جهان‌شمول بودن آموزه‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: از پنج قاره دنیا در این کشور طلبه و دانشجو وجود دارد، به طوری که همه ملت‌ها از اقصی نقاط دنیا ندای حق را شنیده و به سمت آن از صمیم قلب جذب شده‌اند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حوزه علمیه قم بیش از 5 هزار نفر دانشجو و طلبه در حال تحصیل علم هستند، یادآور شد: باید بیش از پیش در راستای تبیین و معرفی علوم قرآنی گام برداشته شود، تا دانشجویانی به مراتب بیشتر جذب و تربیت شوند.

این مدرس حوزه علمیه قم به حضور یافتن دانشجویانی از آسیای میانه، آمریکای لاتین، استرالیا، آفریقا و ... در کشورمان اشاره کرد و گفت: دامنه دین مبین اسلام باید بیش از این در جهان گسترش پیدا کند، زیرا این دین آسمانی منحصر به یک کشور، یک قوم و یک ملت نیست./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.