سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ نباید دستخوش بی‌تدبیری مسئولان آموزشی شود

نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ به عنوان رکن اصلی سند تحول بنیادین آموزش و پروش نباید دستخوش بی‌تدبیری و رفتار عجولانه مسئولان آموزشی کشور شود.

عبدالوحید فیاضی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تغییرات شتاب‌زده و غیرکارشناسانه در سیستم آموزشی کشور همواره موجبات نگرانی دانش‌‌آموزان، والدین و معلمان را فراهم کرده، به طوریکه امروز هم با اجرای شتاب‌زده نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ به طور قطع مانع از به ثمر نشستن و اجرایی شدن نقاط قوت این طرح خواهیم شد. 

 وی تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های پس از انقلاب، آموزش و پرورش فاقد یک سند جامع و اساسی برای فعالیت بود و هر دولتی که روی کار می‌آمد بنا بر سلیقه خود یک نظام آموزشی را مستقر می‌کرد. 

وی با  بیان اینکه شتاب‌زدگی بزرگترین آفت نظام آموزشی ۳-۳-۳-۳ است، خاطر نشان کرد: برخورد عجولانه و تلاش بیهوده برای اجرای سریع این نظام آموزشی باعث شده تا در ماه‌های اخیر نگاهی منفی نسبت به آن در افکار عمومی به وجود بیاید. 

فیاضی تصریح کرد: بسترسازی نکردن، فقدان برنامه ریزی دقیق، فقدان فضای آموزشی مناسب و امکانات لازم و نبود نرم افزارهای مورد نیاز برای اجرای این نظام آموزشی، اجرای آنرا با مشکلاتی مواجه خواهد کرد. 

 وی افزود: دولت آینده نیز باید در امر آموزش وپرورش اجرای این سند فرادستی را سرلوحه کار خود کند و به تدریج و با کار کارشناسانه به اجرای آن مبادرت ورزد. /ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.