سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

ورود به مسايل سياسي مهمترين آسيب درحوزه كاري شوراها است

نماينده مردم شهرستان هاي گچساران و باشت در مجلس شوراي اسلامي گفت: ورود به مسايل سياسي دخالت در امور اجرايي ساير مديران و مسوولان از مهمترين آفتها و آسيب هاي جدي در حوزه فعاليت شوراهاي اسلامي شهر و روستا محسوب مي شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران یاسوج، غلامرضا تاجگردون در جمع اعضاي جديد شورهاي اسلامي شهرهاي كهگيلويه وبويراحمد افزود: البته ممكن است در اثر كارهاي خوب و مثبت اعضاي شوراها برخي بهره برداري هاي سياسي نيز آنها صورت گيرد كه اين امر به منزله دخالت در امور سياسي به شمار نمي رود.
تاجگردون تصريح كرد: با توجه به سطح توقعات و انتظارات مردم اعضاي شوراهاي اسلامي بايد بتوانند با تقسيم كار و اولويت بندي نيازمندي هاي آنها اقدام به رفع مشكلات موجود كنند.
وي اظهار كرد: شوراها بايد در اين زمينه نيز مراقب باشند و از دخالت و اصراردر امور اجرايي شهر و براي اقدام غيرقانوني از سوي شهردار و هر مدير اجرايي پرهيز كنند.
وي برخورداري اعضاي شوراها از تخصص‌هاي مختلف در زمينه‌هاي بودجه‌بندي، مديريت شهري ، مسايل فرهنگي و اجتماعي را از مهم‌ترين نيازهاي كنوني در شهرهاي مختلف دانست و افزود: نظارت در امور فني و اجرايي كشور امروزه از جمله وظايف و كاركردهاي قانوني شوراها است.
وي تاكيد كرد: ريل گذاري وافق آينده مديريت شهرها و روستاهاي كشور در وهله نخست در دست شوراهاي اسلامي است.
تاجگردون با بيان اينكه اعضاي شوراهاي اسلامي در شهرها و حتي روستاها نبايد دخالتي در امور اجرايي شهر داشته باشند افزود: قانون نيز چنين حقي را براي شوراها قايل نشده است.
وي تدوين چشم‌اندازهاي فرهنگي مطابق با زيرساخت‌ها و نيازمندي‌هاي شهري را از ديگر وظايف شوراهاي اسلامي شهري دانست و افزود: اشراف بر علم مديريت شهري امروزه ازالزامات اساسي در موفقيت شوراهاي اسلامي شهرها و حتي روستاها است.
عضو كميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي گفت: به نظر مي رسد قوانين انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا و حتي نحوه تاييد صلاحيت كانديداها داراي اشكالات اساسي است كه بايد تلاش شود با همكاري نمايندگان مجلس اين نواقصات رفع شود.
تاجگردون با اشاره به نحوه تاييد صلاحيت ها و نيز تاييد نتايج انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان ، افزود: هيات هاي نظارت شهرستاني و استاني سعي كرد تا با نهايت دقت و بررسي كامل به همه شكايات و درخواست ها رسيدگي شود.
وي ابراز داشت: هيات هاي نظارت نيز تنها بر اساس قانون بر نحوه برگزاري انتخابات شوراهاي اسلامي از زمان تاييد صلاحيت ها تا اعلام نتايج انتخابات عمل كرده است./س
برچسب ها: شورا ، آسیب ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.