سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

رسانه‌ها علیه طرح امتیازات مادام‌العمر نمایندگان جوسازی نکنند

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح «پاسپورت سیاسی»، «مجوز حمل سلاح کمری» و «مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک» به صورت مادام‌العمر امکانات مهمی نیست، که مورد توجه اصحاب رسانه قرار گیرد و جوسازی کنند.

موید حسینی‌صدر در گفت‌وگوبا خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه درباره این طرح‌ها، اظهار داشت: با توجه به طرح مطرح شده در چند روز گذشته در مجلس مبنی بر اینکه نمایندگان از برخی حقوق مانند «پاسپورت سیاسی»، «مجوز حمل سلاح کمری» و «مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک» به صورت مادام‌العمر برخوردار شوند، این خبر با واکنش شدید جامعه و اصحاب رسانه‌‌ مواجه شد.

وی به طولانی بودن فرآیند تصویب یک طرح در مجلس اشاره کرد و گفت: امضای یک طرح نشانگر این نیست که نماینده با همه موارد‌ یک طرح موافق است، بلکه بعد از امضای کلیات طرح در مراحل کمیسیون و صحن علنی کامل تر می‌شود.

وی بر توجه بیش از حد رسانه بر این مساله انتقاد کرد و افزود: از رسانه ها به عنوان بازوی دموکراسی و عدالت‌خواهی، انتظار ‌پیگیری مسائل مهم‌تر کشور می رود که در این میان داشتن یا نداشتن گذرنامه سیاسی حمل سلاح کمری و... موضوع چندان مهمی به نظر نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرح پیشنهادی نباید بر زیاده‌خواهی نمایندگان تلقی شود، تصریح کرد: شخصی که پاسپورت سیاسی دارد، هنگام خروج از کشور باید با وزارت خارجه هماهنگ و گذرنامه را تحویل بگیرد، و هنگام ورود نیز باید آن را تحویل وزارت‌خانه دهد، بنابراین گذرنامه سیاسی امکانات خاصی نیست و امتیاز ویژه‌ای برای فرد ندارد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه بر واکنش شدید مردم در کشور در ارتباط با این مساله اشاره کرد و افزود : در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از مردم مانند عشایران، روستائیان، مردم مناطق مرزنشین و ... از سلاح استفاده می‌کنند،که در این میان ضرورت برخورداری نمایندگان از این امکانات با توجه به مسئولیت حساس‌تر آنان نباید به عنوان معضل بزرگ از سوی رسانه‌ها مورد بازخواست قرار گیرد.

وی تاکید کرد: این طرح در حد یک پیشنهاد است، بنابراین چالش بیش از حد در ارتباط با این موضوع در شان رسانه‌ها نیست./س

برچسب ها: نمایندگان ، خوی ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.