سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست اداره اعتیاد وزارت بهداشت:

آمار فوتي ها در كمپ هاي اعتياد غير مجاز بالاست/ تعطیلي بیش از 400 کمپ ترک غیر مجاز

سرپرست اداره اعتیاد وزارت بهداشت گفت: تنها یک درصد بیماران معتاد تحت درمان با شربت اعتیاد قرار می گیرند.

دکتر فیروزه جعفری، سرپرست اداره اعتیاد وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: میزان افرادی که تحت درمان با شربت اعتیاد قرار می گیرند بر اساس شرایط فرد متفاوت است، البته فردی که تحت درمان با شربت تریاک قرار می گیرد باید شرایط لازم را داشته باشد و پزشک تشخيق تحت درمان قرار گرفتن با این شربت را بدهد.

وی با بیان اینکه یک تا دو در صد افراد در حوزه درمان اعتیاد تحت درمان با شربت تریاک قرار می گیرند گفت: البته ما موظف هستیم که حتی برای یک نفر هم دارو را تامین کنیم البته باید توجه داشت که اگر شربت تریاک در برهه ای از زمان دچار کمبود شود هیچ گونه جای نگرانی نیست چرا که می توان درمان را با متادون ادامه داد چرا که با تجویز و حتی عوارض متادون بیشتر از شربت تریاک آشنا هستیم.

جعفری در خصوص مجوز دادن به مراکز ترک اعتیاد عنوان کرد: سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت دو مرجعی هستند که به مراکز درمان اعتیاد مجوز می دهند ولی تامین دارو نظارت بر مصرف و توزیع آن در اختیار وزارت بهداشت است.

سرپرست اداره اعتیاد وزارت بهداشت ادامه داد: در حال حاضر ما چند نوع مرکز درمان اعتیاد داریم که عمده مراکزی که این خدمات درمانی را ارائه می دهند مراکز سرپایی هستند که علاوه بر مرکز پزشک ارائه کننده خدمت باید مجوز داشته باشد و این مجوزها باید در دید مراجعه کنندگان باشد و مشاهده شود که مجوز به مرکزی داده شده ولی فرد دیگری که صلاحیت خدمت را ندارد به فعالیت می پردازد.

وی ادامه داد: برخی دیگر از مراکز، مراكز اقامتی يا کمپ هستند که مجوز این مراکز را سازمان بهزیستی می دهد.

جعفری در پایان در خصوص کمپ های غیر مجاز خاطرنشان کرد: میزان فوت در مراکز غیر مجاز بالا بوده و این مراکز از هیچ نوع سازماني مجوز نداشته اند و خدمات آنها خلاف پروتکل درمانی انجام می شده که یک سال پیش با تلاش های ستاد مبارزه با مواد مخدر و همکاری سازمان بهزیستی فعالیت بیش از 400 کمپ غیر مجاز گرفته شده است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.