سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جوانان دیروز و امروز در ورزشگاه آزادی / تیم ملی 2014 (5) تیم ملی 1998 (0 )

رییس جمهور به دلیل کسالت نیامد/ رحیمی در میان افتخار آفرینان ورزشی/ بازی نیمه کاره ماند

پس از نیمه اول دیدار نمادین تیم ملی 2014 برزیل و تیم ملی 1998 فرانسه با حضور معاون رییس جمهور از برخی افتخار آفرینان ورزشی تقدیر شد البته این دیدار در همان نیمه نخست تمام شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، دیدارهای نمادین فوتبال همواره از جذاب ترین مصاف ها هستند، دیدارهایی که اغلب در یک طرف آن پیشکسوتانی هستند که عمر خود را به پای رشته هایشان گذاشته اند.

 ساعت 22:30  شب گذشته تیم های ملی 2014 و تیم ملی 1998 کشورمان به مصاف هم رفتند که در حاشیه آن نیز مراسم تقدیر از ملی پوشان اسبق و فعلی عرصه فوتبال و فوتسال نیز برگزار شد.

تیم ملی منتخب جام جهانی 1998 فرانسه متشکل از نیما نکیسا، پرویز برومند، مهدی پاشازاده، جواد زرینچه، علیرضا منصوریان، حمید استیلی،‌ مهرداد میناوند، ستار همدانی، علی لطیفي، سیروس دین محمدی، نعیم سعدآوی، افشین پیروانی، علی اکبر استاد اسدی و رضا شاهرودی بودند که زیر نظر بیژن ذو الفقار نسب به میدان رفتند.

تیم بازیکنان جام جهانی 2014 نیز متشکل از رحمان احمدی، علیرضا حقیقی، پژمان منتظری، امیر حسین صادقی، هاشم بیک زاده، سید جلال حسینی،‌ محمد رضا خانزاده، خسرو حیدری، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، احسان حاج صفی، حسین ماهینی، مجتبی جباری، امید ابراهیمی، شجاع خلیل زاده، محمد نوری، فرزاد حاتمی، محمد رضا خلعتبری، غلامرضا رضایی و مهرداد اولادی بود.
 


قرار بود رئیس جمهور کشورمان، آقای احمدی نژاد نیز دقایقی را به میدان برود.

همچنین قرار بود این مسابقه در 2 نیمه 30 دقیقه ای برگزار شود ولی پس از پایان مراسم تقدیر از ملی پوشان، بازی نیمه کاره رها شد.
 
*حاشیه ها

سه ساعت تا شروع مسابقه باقی مانده بود که تیم حفاظت ریاست جمهوری در ورزشگاه استقرار یافت و مشغول فراهم کردن شرایط حضور احمدی نژاد شد.

نزدیک به 3000 تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند.
 
 قرار شد تعدادی از بانوان با هماهنگی در ورزشگاه حاضر شوند.
 
بخش مقابل جایگاه VIP با داربست و گونی‌های سفید پوشیده شد.
 
ابراهیمی مسئول تدارکات تیم ملی قصد داشت مثل همیشه از تونل ورزشگاه لباس‌های بازیکنان تیم‌های ملی را به داخل رختکن ببرد که تیم حراست ریاست جمهوری مانع این کار شد و به او گفته شد باید از در VIP و زیر گیت این لباس‌ها عبور داده شود. ابراهیمی لباس‌ها را به ورودی مورد نظر برد اما با وجود هماهنگی حراست وزارت ورزش باز هم مسئولان حراست ریاست جمهوری اجازه ندادند لباس‌ها به داخل ورزشگاه برده شود.
به این ترتیب ابراهیمی لباس‌ها را به سمت کمپ تیم‌های ملی برد.
 
برخی خبرنگارها به دلیل حفاظت شدید امنیتی برای ورود مشکل داشتند و از ورود آنها ممانعت می شد. 
 
 
این بازی با کاپیتانی جواد زرینچه در تیم 1998 و جواد نکونام در تیم 2014  آغاز شد.
 
این بازی قبل از شروع با 12 نفر در تیم ملی 98 در حال آغاز شدن بود که به دستور عسگری، داور بازی، استاد اسدی از بازی خارج شد.
 
در دقایق نخست بازی خلعتبری تا دروازه نکیسا پیشرفت ولی شوت وی توسط نیما مهار شد و تیم ملی 2014 صاحب کرنر شد.
 
استاد اسدی به جای جواد زرینچه وارد زمین شد.
 
نخستین گل تیم ملی 2014 توسط مجتبی جباری وارد دروازه نیما نکیسا شد. جباری از سوی پرسپولیسی ها به شدت تشویق شد.
 
در ادامه این بازی، پاسکاری زیبای شاهرودی، ستار همدانی و استیلی در حملات به دروازه حریف دیدنی بود که با دفع ضربات از سوی رحمان احمدی دروازه بان تیم ملی بی نتیجه می ماند.
 
گل دوم تیم ملی 2014  به زیبایی وارد دروازه نکیسا شد.
 
سومین گل نیز توسط کاپیتان تیم ملی ( نکونام ) وارد دروازه شد.
 
گل چهارم با ضربه سر خانزاده درون دروازه نیما نشست.
 
منصوریان در بین دقایق بازی به سمت نیمکت تیم ملی می رفت و بازیکنانی را مانند امیر حسین صادقی، غلامرضا رضایی، ماهینی را به کمک ملی پوشان 98 می آورد.
 
گل پنجم هم در نیمه اول زده شد که کار تیم کهنه کار 98 را یکسره کرد.
 
از دقایق نخست نیمه اول در جایگاه VIP رحیمی (معاون رییس جمهور)، عباسی (وزیر ورزش) و کفاشیان (رییس فدراسیون فوتبال) حضور داشتند.
 
*رحیمی: این مراسم پیشنهاد رییس جمهور بود
 
رحیمی در صحبتی کوتاه در مورد دیدار دوستانه شب گذشته تیم ملی ایران و منتخب 98 گفت: این مراسم به پیشنهاد رئیس‌جمهور برگزار شد اما به دلیل اینکه ایشان کسالت داشتند خودشان در این مراسم شرکت نکردند.

وی افزود: رئیس‌جمهور اعتقاد دارد که ما نباید زحمات گذشتگان و بازیکنان و قهرمانان دیروز را فراموش کنیم و بهترین تقدیر از قهرمانان و زحمات پیشکسوتان است. به همین خاطر رئیس‌جمهور پیشنهاد داد تا این بازی بین تیم ملی فوتبال ایران و منتخب 98 برگزار شود و از بازیکنانی که 16 سال پیش تیم ملی را به جام جهانی بردند، تقدیر شود.

رحیمی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور تا نزدیکی افطار مقاومت کرد و می‌خواست در این مراسم شرکت کند اما به خاطر افت فشار و خستگی سفر نتوانست در این مراسم حاضر شود.

*کودکی با پیراهن بارسلونا
 
در زمین چمن به هنگام تقدیر از ورزشکاران کودکی با پیراهن بارسلونا حضور داشت.
 
در ابتدای مراسم از تیم ملی فوتبال بانوان و کادر فنی آن و همچنین فریده شجاعی تقدیر شد. در این حضور، لواسانی، یوسفی و سمیعی پور به نمایندگی از بازیکنان تیم ملی برای دریافت لوح تقدیر و جوایز به زمین چمن آمدند.
 
بعد از آن تیم ملی فوتسال آقایان فراخوانده شدند تا مورد تقدیر و تشکر قرار گیرند، در میان آنها چهره هایی مانند افتخاری، عمادی، هاشم زاده، شیرزاد دیده می شدند.
 
تیم ملی فوتبال ساحلی و همچنین تیم ملی فوتبال نوجوانان، گروه های بعدی بودند که لوح تقدیر دریافت کردند.
 
جالب است بدانید که تیم ملی فوتبال نوجوانان قرار است در جام جهانی نوجوانان - امارات حضور داشته باشد. در میان آنها از علی دوستی مهر سرمربی تیم ملی به خاطر خدماتش بیشتر از سایرین تقدیر شده و مورد تشویق قرار گرفت.
 
گروه بعدی از افتخار آفرینان ، داوران سالهای گذشته بودند  که با عنوان پیشکسوتان داوری  به زمین چمن آمدند . چهره هایی مانند  مقدس زاده ، سیار ، درودیان ، فنایی ،  ممیز ، بهلولی و  ... به چشم می خوردند.
 
تیم ملی فوتبال ایران 1998 - فرانسه گروه بعدی از افتخار آفرینان ورزشی بودند که مورد تشویق و تقدیر قرار گرفتند. 
 
*بازار اهداء لوح گرم تر شد ...
 
 
در ادامه این مراسم عباسی، به پاس خدمات رییس جمهور که در عرصه ورزش انجام داده است لوح یادبودی را به وی تقدیم کرد.
 
پس از آن کفاشیان نیز از عباسی لوحی را دریافت کرد.
 
در پایان این مراسم با حضور ملی پوشان فوتبال  2014 - برزیل در محل جایگاه چند عکس یادگاری گرفته شد.
 
گفتنی است حتی برای تماشای این دیدار کریم باقری، خداداد عزیزی و علی دایی در ورزشگاه حضور نداشتند، چه برسد به آنکه در این بازی پا به توپ هم شوند.
برچسب ها: تیم ، ملی ، رحیمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.