سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نفوذ آمريکا بر مناسبات خارجي مصر

تحولات اخیر مصر نشان می دهد آمریکا از نفوذ زیادی بر مناسبات خارجی مصر با رژیم صهیونیستی یا ایران برخوردار نیست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از  پرس تی وی ; علی رزق خبرنگار این شبکه گفت برخی از افراد تصور می کردند که برکناری محمد مرسی رییس جمهور مصر خبری خوب برای اسراییل است و دولت انتقالی مصر برای اسراییل بهتر خواهد بود. 

با این حال نبیل فهمی وزیر خارجه دولت انتقالی در اظهارات خود به مناسبات خوب مصر و جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بنابراین می توان گفت این سخنان به هیچ وجه خبری خوب برای اسراییل نبود. 

همچنین این سئوال وجود داشت که مناسبات آمریکا و مصر به گونه ای است که آمریکا برای مصر درباره مناسبات با اسراییل تعیین تکلیف خواهد کرد اما تحولات هفته های اخیر در مصر حد زیادی مشخص کرد آمریکا از اهرمهای زیادی برای نفوذ بر مصر برخوردار نیست. برای مثال ان پترسون سفیر آمریکا در قاهره تا آخرین روزهای حکومت مرسی از ماندن مرسی حمایت می کرد و برکناری مرسی محدود بودن نفوذ آمریکا بر رویدادهای مصر را به طور کامل نشان داد. 

همچنین به نظر می رسد که نفوذ آمریکا بر مناسبات اسراییل و مصر کاهش یافته است و یا اصلا آنگونه که تصور می شد نیست. به عنوان مثال ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا خواستار آزادی شماری از زندانیان اخوان المسلمین شده است با این حال هیچ پاسخ مثبتی دریافت نکرد. در مورد مناسبات اسراییل و مصر نیز همین طور است و این طور تصور می شود که مصر به تدریج و به طور فزاینده ای رویکرد مقابله جویانه در برابر اسراییل بگیرد و همزمان برای بهبود مناسبات خود با ایران تلاش کند. 


برچسب ها: نفوذ ، آمریکا ، خارجی ، مصر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.