سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ويژه ماه مبارک رمضان؛

چه کساني بيشتر دچار بي‌خوابي مي‌شوند؟

در ماه مبارک رمضان برخي از افارد به دليل تغيير ساعات خواب دچار اختلالات خواب مي‌شوند.

پريسا عديمي فلوشيپ خواب در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت:‌خواب مناسب شبانه مي‌تواند تاثير بسزايي در تقويت حافظه و زندگي سالم داشته باشد.

وي ادامه داد: اختلالات خواب به دو دسته تقسي ممي‌شوند، بي خوابي و پرخوابي که در اين ميان بي‌×وابي شايع‌ترين علت مراجعه افراد به پزشک است.

عديمي تصريح کرد:‌ افرادي که در معرض بيماري‌هاي متابوليک داخلي مانند ديابت،‌اختلالات روانپزشکي يا داراي کار شبانه مي‌باشند بيشتر در معرض اختلالات خواب و يا بي‌خوابي مي‌شوند.

وي افزود: استفاده طولاني مدت از بازي‌هاي رايانه‌اي و تماشاي تلويزيون مي‌تواند بهداشت خواب را به خطر انداخته و موجب اختلالات خواب شود و اگر فردي در طول شب نتواند از خواب لازم بهره‌مند شود  نمي‌تواند در روز جبران خواب از دست رفته را نمايد.

عديمي خاطرنشان کرد:‌ در ماه مبارک رمضان برخي از افراد به دليل تغيير ساعت خواب دچار اختلالات خواب مي‌شود معمولا بعد از پايان اين ماه اين عارضه در آنها برطرف مي‌شود و بهتر است در هنگام سحر از مصرف غذاهاي پرحجم جلوگيري نمايند.

وي متذکر شد: خواب مناسب مي‌تواند تاثير بسزايي در روند زندگي داشته باشد بنابراين توجه به وضعيت بهداشت،‌طول مدت و شرايط خواب حائز اهميت است.

برچسب ها: خواب ، اختلال ، بیماری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.