سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در ادامه وقت امروز" شنبه 29 تیرماه 92"؛

اخطارهای هواشناسی دریایی / شناورهای سبک و قایق های تفریحی از تردد غیر ضروری بپرهیزند

شناورهای سبک و قایق های تفریحی که به این امواج حساس است از تردد غیر ضروری در دریای خزر خودداری کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران از سازمان هواشناسی کشور، براساس آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی در ادامه وقت  امروز" شنبه 29 تیرماه 92" اعلام شد امروز دریای خزرمواج است و دمای هوا در استان های ساحلی دریای خزر نیز کاهش می یابد وهمچنین در برخی نقاط استان گیلان به ویژه در ارتفاعات این استان بارش باران گاهی با رعدو برق و وزش باد پیش بینی می شود.

 براساس این گزارش، دریای خزر امروز در محدوده بین طول جغرافیایی 50تا52 درجه شرقی و عرض جغرافیایی 5/37تا41 درجه شمالی به سبب افزایش سرعت باد مواج و توفانی است و همچنین پیش بینی می شود که بیشترین ارتفاع موج در محدوده فوقامروز به 11 پا برسد و بیشترین ارتفاع موج در این مدت در آبهای استان های گیلان ومازندران 7 پابرآمرد شد.

از این رو توصیه می شود که شناورهای سبک و قایق های تفریحی که به این امواج حساس است از تردد غیر ضروری در مناطق یادشده خودداری کند.


شایان ذکر است، طی سه روز آینده وزش باد شدید و گاهی همراه با گردو خاک در برخی از مناطق شرق کشور بویژه در منتطقه زابل تداوم دارد و همچنین امروز به سبب وزش باد شدید بر روی عراق احتمال وقوع غبار در مناطقی از استان های ایلام و خوزستان وجود دارد.

گفتنی است، وضعیت آب و هوای استان های تهران و البرز امروز، صاف ودر پاره ای نقاط وزش باد پیش بینی می شود  و همچنین دمای هوا در بیشینه خود به 37درجه و درکمترین حالت به 24 درجه بالای صفر خواهد رسید.

گزارش از عاطفه کاهه
انتهاي پيام/
برچسب ها: باران ، رگبار ، وزش باد ، دما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.