سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس فدراسيون تير و كمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سگ‌هایی که برای حفاظت از مجموعه گذاشته بودیم را فروخته‌اند/دزدان براي دزدي دوربين‌هاي مجموعه را قطع مي‌كنند

كريم صفايي گفت: بعد از دزدی‌هایی که در سایت آزادی انجام شد، دوست دارم از خودم دفاع کنم. سگ‌هایی که برای حفاظت از مجموعه گذاشته بودیم را فروخته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛ با وجود رفع تعلیق فدراسیون تیر و کمان از سوی فدراسیون جهانی هنوز هم ماجراهای مربوط به این فدراسیون و برکناری رئیس سابق آن ادامه دارد.

کریم صفایی، رئیس سابق فدراسیون از نامه جدید فدراسیون جهانی بر مبنای نامه منجر به رفع تعلیق کمیته ملی المپیک خبر داد و گفت : کمیته ملی المپیک در کنار شجاعی رئیس جدید فدراسیون در نامه به فدراسیون جهانی ادعا کرده اند که من با رأی گیری از اعضای مجمع فدراسیون برکنار شده ام در حالی که این ادعا صحت ندارد و هیچ مجمعی برای بر کناری ام برگزار نشد.

وی ادامه داد: دلیل این که چرا کمیته ملی المپیک برای رفع مشکلات انتخابات، اطلاعاتی نادرست به فدراسیون جهانی می دهد و مشخص نیست اما باید از این کمیته سوال کرد که آیا شما تأیید می کنید که صفایی با برگزاری مجمع برکنار شده است؟

صفایی همچنین به موضوع دیگری اشاره کرد و با اشاره به گزارش چند ماه قبل و صحبت ها برخی اعضای جدید فدراسیون که وی را برای نگهداری از سگ در سایت آزادی مورد انتقاد قرار مي دادند، تأکید کرد: بعد از دزدی هایی که در سایت آزادی انجام شد، دوست دارم از خودم دفاع کنم. سگ هایی که برای حفاظت از مجموعه گذاشته بودیم را فروخته اند و حالا برای انجام دزدی به راحتی دوربین های مجموعه را قطع می کنند.

خوشبختانه یکی از دوربین ها روشن بود اما اگر این را هم از کار انداخته بودند چطور امکان بازیابی اموال دزدیده شده وجود داشت؟

لازم به ذکر است، کريم صفائي مدعي شده که متن نامه ارسالي کميته ملي المپيک به کميته بين المللي المپيک به شرح ذيل بوده است:

به: جناب آقای پیر مایرو- رئیس بخش ارتباطات کمیته بین المللی المپیک

موضوع: تایید راهکارهای اعمال شده در کمیته انتخابات فدراسیون تیراندازی با کمان مورخ 23 سپتامبر 2012 در خصوص برکناری و اتمام دوره ریاست آقاي کریم صفایی به عنوان رئیس فدراسیون و انتخاب آقای محمد علی شجاعی به عنوان رئیس فدراسیون و درخواست رفع تعلیق این فدراسیون در خصوص وضعیت و شرایط بوجود آمده در رابطه با فدراسیون تیراندازی با کمان ایران مطالب ذیل به استحضارتان می رسد:

1- آقای کریم صفایی ( رئیس قبلی فدراسیون ) برکنار نشده اند، احتمالا دوره ریاست ایشان در تاریخ 6 فوریه 2012 طبق اسناد موجود کمیته انضباطی به تاریخ 6 فوریه 2008 پس از 4 سال به اتمام رسیده است.

2-  از آنجایی که آقای صفایی یک فرد بازنشسته هستند طبق قوانین و مقررات ایران،‌ ایشان نمی تواند هیچ سمت و پست دولتی داشته باشد.

3- در تاریخ 23 سپتامبر 2012 جلسه انتخابات فدراسیون به منظور رئیس جدید فدراسیون برگزار گردید. کلیه مراحل این جلسه توسط دبیر و اعضای جلسه به انجام رسید و آقای محمدعلی شجاعی تنها به عنوان کاندیدای انتخابات در این جلسه شرکت نمود. برای برگزاری این نشست تمامی مراحل قانونی مثل اعلام در روزنامه، انتشار کامل خبر در سراسر کشور، ثبت نام کاندیدها و ایجاد شرایط کاملا آزاد برای برگزاری انتخابات طبق خواسته کمیته ملی المپیک به منظور برقراری یک شرایط دموکراتیک کامل به انجام رسید. طبق اسناد موجود تمامی اعضای جلسه به برکناری آقای کریم صفایی و پایان دوره ریاست ایشان تصمیم گرفتند و پس از آن، رای گیری برای انتخاب رئیس جدید صورت گرفت که در نتیجه آن آقای محمد علی شجاعی را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد که مورد تایید کميته ملی المپیک ایران می باشد.

4- در طول 6 ماه گذشته دوران ریاست آقای محمدعلی شجاعی، کمیته ملی المپیک ورزشکاران و هیئت های استانی کاملا از عملکرد شخص نامبرده رضایتمندی داشته و ایشان توانسته اند با کمک برنامه های تعیین شده باعث پیشرفت در کشور شوند.

5- موضوع تعلیق فدراسیون تیراندازی با کمان خیلی سریع پیش رفت و هیچ توجهی به افراد جوان و ورزشکاران این رشته نگردید. این موضوع شرایط بسیار بدی برای ورزشکاران این ورزش بوجود آورد و باعث از بین رفتن این ورزش در کشور می شود که هدف شما این نیست،‌ بنابراین خواهشمند است اقدام لازم را برای اجتناب از چنین شرایط بدی برای ورزشکاران در ایران مبذول فرمایید و اجازه دهید تا فدارسیون ایران بتواند برنامه های آتی خود را به اجرا در آورد و موضوعات خود را با آقای محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون اصلاح نمایید و این نامه را در اختیار فدراسیون جهانی نیز بگذارید تا به تایید ایشان هم برسد.

بهرام افشار زاده 

دبیر کل کمیته ملی المپیک ایران

محمدعلی شجاعی

رئیس فدراسیون تیر اندازی با کمان ایران

قابل توضيح است که طبق ادعاي آقاي صفايي اين نامه در اختيار ايشان است و باشگاه خبرنگاران صحت و سقم مندرجات آن را تأييد و يا تکذيب نمي کند صرفا اطلاع رساني انجام مي شود./مح

برچسب ها: صفایی ، صحت ، فدراسیون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.