سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

تولید کود آلی ورمی کمپوست در شهرستان گیلانغرب

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: تولید کود آلی ورمی کمپوست در یک واحد تولیدی کشاورزی شهرستان گیلانغرب آغاز شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نصرت اله فلاحی گفت تولید در این واحد برای نخستین بار در سطح یک هزار و 200 متر زمین و در سه واحد کارگاهی به شیوه سنتی اجرا شد که این امر با موفقیت همراه بوده است.

وی تصریح کرد: کود ورمی کمپوست یک نوع کود بیولوژیک است که ترکیبی از گیاه خاک، کود حیوانی و کرم ورم است که کاملا بیولوژیک است و اثرات جانبی مواد شیمیایی را ندارد و از آن برای پرورش گیاهان تزیینی و دارویی استفاده می شود.

فلاحی اظهار کرد: این کود بدلیل پالایش و تصفیه کامل عاری از رشد علف های هرز بوده و موجب تداوم گلدهی گونه های مختلف گیاهان تزیینی، حفظ رنگ ها و عطر گل ها شده و موجب افزایش مواد موثر در گیاهان دارویی و دوام گل ها در مرحله نگهداری در گلفروشی ها می شود.

وی گفت: این کود با ارتقای مقاومت در برابر عوامل بیماری زای خاک، تامین کننده عناصر لازم در ایجاد عطر و طعم در محصولات کشاورزی و افزایش زمان نگهداری محصولات با کیفیت است که علاوه بر آن، پرورش کرم در این نوع کود آلی نیز صورت می گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود در هر دوره سه ماهه بیش از 110 تن کود بهداشتی و تصفیه شده برای استفاده در تولید محصولات گلخانه ای، باغات و گیاهان تزیینی و کرم ورم برای تولید لوازم آرایشی در این واحد کارگاهی به ارزش یک میلیارد ریال برداشت شود.

فلاحی از نیاز بازارهای خارجی به این محصول تولیدی خبر داد و افزود: با توجه به بازدهی مناسب این طرح در صورت ایجاد و احداث کارخانه صنعتی کود آلی ورمی کمپوست در این شهرستان، درآمد زایی از طریق صاردات این محصول، دور از دسترس نیست/س

برچسب ها: کرمانشاه ، کود ، ورمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.